Podjetje, ki je imelo v lasti helikopter, ni imelo dovoljenja za polete v megli in v razmerah nizke oblačnosti. Helikopterji podjetja Island Express Helicopters so lahko leteli le v bolj ali manj jasnem vremenu. Pilot Ara Zobayan, ki je tudi med žrtvami nesreče, je sicer imel dovoljenje za letenje s pomočjo instrumentov, ampak tega ni imelo podjetje, ki je dajalo v najem helikopter, kar pomeni, da je tudi Zobayan lahko letel le v pogojih dobre vidljivosti in usodnega dne ne bi smel leteti, izhaja iz tožbe.
Sum na mehansko okvaro helikopterja
Preiskovalci ameriškega nacionalnega odbora za varnost v prometu NTSB še vedno preiskujejo okoliščine in natančen vzrok nesreče. Dosedanji izsledki sicer ne kažejo na sum mehanske okvare helikopterja. Končnega poročila o nesreči sicer ni pričakovati prej kot v enem letu.
Bryantova vdova se v tožbi sklicuje na dejstvo, da bi s helikopterjem usodnega dne lahko leteli le ob izpolnjenem pogoju, da je vidljivost znašala vsaj pet kilometrov, oblaki pa niso bili nižji od 300 metrov nad zemljo. A je bila usodnega nedeljskega jutra vidljivost zelo slaba, zaradi zelo goste megle pa so bili tako policisti kot izvajalci panoramskih turističnih poletov primorani prizemljiti vsa svoja zračna plovila.
Hitrost 290 kilometrov na uro
Vanessa Bryant se sklicuje na izjave očividcev, ki trdijo, da je pilot poskušal manevrirati helikopter navzgor in naprej, nato pa je nenadoma ostro zavil in s hitrostjo približno 290 kilometrov na uro poletel proti strmemu pobočju. Očividci so povedali, da so videli helikopter leteti skozi oblake in meglo, preden je strmoglavil, je tožbo povzela francoska tiskovna agencija AFP.
V tožbi je še navedeno, da je ameriška zvezna uprava za civilno letalstvo FAA leta 2015 Zobayana obtožila kršitve minimalnih vizualnih predpisov letanja v pogojih zmanjšane vidljivosti.
Televizijska mreža CBS News in drugi mediji poročajo, da je Bryantova vdova vložila osem odškodninskih zahtevkov, vključno s tistim za malomarnost zaradi neupoštevanja vremenskih pogojev za letenje.