Lauda: Ostro kaznovati Renault!

Renaultovo priznanje, da je Nelson Piquet ml. na lanski VN Singapurja nalašč trčil v zaščitno ogrado in tako moštvenemu kolegu Fernandu Alonsu pomagal do zmage, je do temeljev pretresla kraljevski avtomobilistični razred.

Objavljeno
18. september 2009 14.00
Miha Šimnovec
Miha Šimnovec
London - »To je največji škandal v zgodovini formule 1,« je za britanski časnik Daily Mail poudaril večni kritik Niki Lauda in ob tem pribil, da se je goljufiji francoskega moštva še najbolj približal Michael Schumacher, ki je leta 2006 tik pred iztekom kvalifikacij v Monte Carlu svojega ferrarija namerno »parkiral« v zavoju Rascasse in na ta način preprečil, da bi ga še kdo prehitel.

»A tudi Michaelova nešportna poteza v Monaku ni zares primerljiva z Renaultovo. McLarnova vohunska afera je bila seveda prav tako izjemno resna zadeva, toda po drugi strani so mehaniki že od nekdaj med seboj izmenjevali tehnične podatke. To, kar so si privoščili Francozi, je nekaj povsem novega. Z namerno nesrečo so formuli 1 povzročili največjo škodo doslej, zato bi morali pristojni pri Mednarodni avtomobilistični zvezi ostro kaznovati Renault, da bi športu povrnili verodostojnost,« je omenil 60-letni Avstrijec, ki mu ne gre v račun, kako se je »glavni in odgovorni« za singapurski škandal Flavio Briatore še minuli konec tedna vedel v Monzi. »Na slehernem koraku je poudarjal svojo nedolžnost in brez vsakršne rdečice na obrazu krivdo valil na oba Piqueta. Neverjetno!« je zmajeval z glavo Lauda.

Briatore, ki je še pred nedeljsko VN Italije naokoli razlagal, da bo zaradi izsiljevanja in laganja tožil Nelsona Piqueta, je za britanski tabloid Mirror razkril, zakaj se je navsezadnje odločil drugače, kot je – trdno prepričan o svoji nedolžnosti – napovedoval še pred dnevi. »Tako poskušam rešiti Renaultovo ekipo v formuli 1. To je moja dolžnost,« je razvpiti Italijan, ki je bojda Schumacherju na sklepni dirki sezone 1994 v Avstraliji naročil, naj odstreli Damona Hilla, pojasnil, zakaj se je predvčerajšnjim skupaj z glavnim inženirjem Patom Symondsom umaknil iz formule 1. S to obrazložitvijo je Briatore samo potrdil domnevo nekaterih poznavalcev, da gre za taktično potezo Renaulta; z odhodom glavnih krivcev poskušajo namreč Francozi od odgovornih izprositi čim nižjo kazen, o kateri bo sicer posebna komisija pri FIA v ponedeljek razpravljala v Parizu.

Čeprav najbolj črnogledi po tem škandalu formuli 1 napovedujejo totalko – ko bo Renaultova zasedba spoznana za krivo, se bo po vsej verjetnosti vsul plaz obtožb (preostala moštva bodo prejkone zahtevala izgubljene denarne nagrade, Singapur utegne tožiti francosko ekipo zaradi ogrožanja življenj gledalcev, varnostnikov in drugih voznikov, Renault pa bi lahko zavoljo načetega ugleda sprožil kazenski postopek zoper Briatoreja in Symondsa) –, se Bernie Ecclestone sploh ne vznemirja. »Formula 1 si je opomogla že od številnih afer in si bo zagotovo tudi od te,« ni prav nič zaskrbljen prvi mož F1, ki ni stopil v bran svojemu prijatelju Briatoreju. »Kar je storil, je bilo povsem nepotrebno. Četudi bi ga hotel, ga ne morem braniti,« je odvrnil Ecclestone in posmehljivo dodal: »Drugače pa mi je Flavio pred kratkim dejal, da noče končati kot jaz in se v mojih letih še zmeraj igrati z avtomobilčki. No, vsaj to mu bo zdaj prihranjeno