Aachen - Sebastien Loeb vodi po osmih hitrostnih preizkušnjah (HP) relija po Nemčiji, devete dirke letošnjega svetovnega prvenstva. Loeb, najhitrejši v petih HP, ima po prvem dnevu pred Špancem Danielom Sordom 42,7 sekund prednosti, tretji pa je Finec Toni Gardemeister. Vsi trije so vozniki Citroena.
V Nemčiji konec počitnic
Celih deset tednov po reliju Akropolis, ki sta se ga udeležila tudi slovenska prvaka Andrej Jereb in Miran Kacin, se bo ta konec tedna z nemškim relijem začel drugi del letošnjega svetovnega prvenstva. Čeprav najboljšim voznikom sveta vsekakor privoščimo podaljšane poletne počitnice, luksuz, do katerega je sicer upravičen le malokateri bencinski športnik, pa je treba reči, da je že tako osiromašeno prvenstvo, z vsega dvema tovarniškima moštvoma (Ford, Subaru), ki se komajda enakovredno merita z zasebniki, zdrsnilo še bolj na obrobje zanimanja svetovne javnosti.
»Odkar sem poklicni sovoznik v reliju, so bile najdaljše počitnice, kar jih pomnim, dolge dva tedna,« je po Akropolisu povedal Timo Rautiainen, potem ko je prikrmaril Marcusa Grönholma do zmage, s katero sta Fordovi ekipi rešila vsaj malo časti pred »galopirajočim« svetovnim prvakom Sebastienom Loebom v zasebnem citroenu xsari. »Tole sedaj pa so že prave počitnice. Čaka me še nekaj malega testiranja, a ne preveč, potem pa se bom odpravil v svojo počitniško hiško in izklopil telefon,« se je veselil Finec. Manj veseli pa so bili kajpak vsi tisti, ki plačujejo ta pregrešno dragi šport, saj so kljub zapravljenemu bogastvu za deset tednov izginili iz medijev in zanimanja javnosti.
Moštva, še zlasti obe tovarniški ekipi, so kajpak dobro izkoristila ta premor za obnovo v Grčiji močno načetih dirkalnikov in za pripravo na drugi del prvenstva, ki bo logistično izjemno zahteven. Tisti, ki si to lahko privoščijo, bodo aktivirali večje število dirkalnikov, da bodo dobro pripravljeni sledili turi, ki bo iz Nemčije vodila na Finsko (18.–20. t. m.), potem na Japonsko (1.–3. september), nato spet v Evropo na Ciper (22.–24. september) in Turčijo (13.–15. oktober), potem pa na južno poloblo, najprej v Avstralijo (27.–29. oktober) in še na Novo Zelandijo (17.–19. november), finale sezone pa bo v Veliki Britaniji (pravzaprav v Walesu od 1. do 3. decembra). Zlasti za zasebnike, ki prevladujejo v letošnjem svetovnem prvenstvu, bodo potovanja na druge celine zelo velik zalogaj in vprašanje je, kakšna bo sploh udeležba na prekomorskih dirkah, bržkone bo še slabša, kot je bila v prvem delu sezone v Mehiki in Argentini. Svetovno prvenstvo v reliju je v hudi krizi, saj ne zanima avtomobilskih proizvajalcev, torej prav tistih, zaradi katerih je FIA tako razširila svetovno turo, in je nedosegljivo zasebnikom, ki naj bi ga reševali. Še dokaz več, ki priča o hudi krizi: odkritje te sezone Španec Daniel Sordo, ki pri vsega 23 letih sodi prav med najboljše voznike in je z nekaj izvrstnimi rezultati (2. v Kataloniji, 3. na Korziki in Sardiniji itn.) ta čas tretjeuvrščeni v razvrstitvi SP, bi moral imeti sredi prvenstva vsaj dve dobri ponudbi za naslednjo sezono, a ta čas še ne ve, če bo sploh lahko vozil.
Sebastien Loeb bo ta vikend v Nemčiji, skušal nadaljevati izjemno serijo iz prvega dela prvenstva s petimi zaporednimi zmagami in tremi drugimi mesti, s čemer bi lahko še povečal prednost 29 točk pred najbližjim zasledovalcem Marcusom Grönholmom. Pri Fordu so svojega focusa veliko testirali in pripravili novo evolucijsko različico motorja v upanju, da jim bo to skupaj s prej omenjenimi logističnimi podvigi zadoščalo za preobrat. Tega bi morali začeti že tokrat v Nemčiji, kar pa ne bo lahko, glede na to, da reli poteka v okolici najstarejšega nemškega mesta Trierja, nedaleč od francoske meje, kar seveda pomeni množico Loebovih navijačev. Francoski zvezdnik je dobil nemško preizkušnjo štirikrat zapored, kar je najbrž dovolj zgovoren podatek o nalogi, ki čaka Marcusa Grönholma. Še večji podvig pa bosta potrebovala Norvežan Petter Solberg in Subarujevo moštvo, ki sodita med največja razočaranja tega slabega in osiromašenega prvenstva.