Lotus se vrača v F1

Lotus, eno najbolj zvenečih imen v formuli 1, se bo v naslednji sezoni vrnilo v najprestižnejši motošport. Moštvo v malezijski lasti bo zamenjalo BMW-Sauber, ki se odločil končati sodelovanje.

Objavljeno
15. september 2009 14.01
P. Z., STA
P. Z., STA
London - Mednarodna avtomobilistična zveza (FIA) je danes sporočila, da se je po dolgotrajnem in tehtnem procesu selekcioniranja odločila za Lotus kot 13. moštvo v sezoni 2010. Novo moštvo se bo imenovalo Lotus F1. Je plod partnerstva med malezijsko vlado in tamkajšnjimi podjetniki. "Avtomobili bodo narejeni v Maleziji, izdelovali jih bodo Malezijci," je ločeno sporočila vlada v Kuala Lumpurju.

Mesto se je sprostilo po presenetljivi odločitvi BMW, da se bo v prihodnji sezoni zaradi drugačne poslovne strategije umaknil iz formule 1. Že prej se je poslovila Honda, ki jo je več kot uspešno zamenjal Brawn GP. BMW-Sauber še vedno išče kupca (zdaj ga je očitno našel, kot piše spodaj), zato je še vedno odprto rezervno mesto, če bi se pred sezono 2010 našlo ambiciozno moštvo. FIA je namreč naklonjena ideji, da bi se svetovno prvenstvo razširilo na 14 moštev in 28 voznikov. O tem se bo posvetovala s FOTA, združenjem moštev.

Predsednik Lotusa bo vodilni malezijski poslovnež Tony Fernandes. 45-letnik je ustanovil letalskega prevoznika Air Asia, ki trenutno sponzorira Williams, in je 15. najbogatejši Malezijec s premoženjem, vrednim 220 milijonov dolarjev. Tehnični direktor bo Mike Gascoyne, ki je bil pred tem pri Force India, Jordanu, Toyoti in Renaultu. Motorje bo dobavljal Cosworth. Lotus bo sicer imel sedež v Norfolk, kakšnih 15 kilometrov od originalne Lotusove tovarne. Toda ostale službe bodo na dirkališču v Sepangu.

Lotus naj bi imena svojih voznikov sporočil do 31. oktobra. V ožjem izboru je šest dirkačev. FIA se je odločala med tremi kandidati za 13. mesto - Lotusom, morebitnim naslednikom BMW in španskim Epsilon Euskadi.

Izvirni Lotus je bil sedemkrat konstruktorski prvak, pohvali pa se lahko s šestimi posamičnimi naslovi svetovnega prvaka med letoma 1963 in 1978, ko je pri njem deloval pokojni Colin Chapman, eden najbolj priznanih inženirjev vseh časov. Chapman je zaradi srčnega napada umrl leta 1982. Moštvo je šlo v stečaj leta 1994.

Za Lotus je svoj čas tekmoval legendarni Ayrton Senna in osvojil prvo zmago leta 1985. Britanec Jim Clark je vso kariero preživel pri Lotusu in osvojil dva naslova prvaka. Med nesmrtne so se z njim zapisali tudi prvaki Graham Hill, Emerson Fittipaldi in Mario Andretti. Leta 1970 je Avstrijec Jochen Rindt postal edini voznik, ki je prvak postal po smrti. Pravico do imena Lotus F1 ima David Hunt, brat prvaka iz leta 1976 Jamesa, podjetje pa je kupilo malezijsko državno podjetje Proton.

Lotus je bil sicer znan po svojih črnih avtomobilih s sponzorjem JPS, nato pa ga je zamenjala rumena barva s Camel. Nazadnje je v F1 sodeloval leta 1994. Do takrat so njegovi avtomobili zbrali 79 zmag.

BMW-Sauber prodan švicarski firmi

BMW se je odločil, da bo moštvo BMW-Sauber prodal švicarski investicijski družbi Qadbak Investments. Qadbak zastopa nekaj družin iz bližnjega vzhoda in Evrope, so pojasnili v Münchnu. Namere novega lastnika niso znane, domneva pa se, da utegne zaprositi za mesto v formuli 1 za sezono 2010.

Vrača se tudi VN Kanade

V koledar svetovnega prvenstva formule 1 se bo leta 2010 po enoletnem premoru spet vrnila ena od klasičnih preizkušenj v kanadskem Montrealu. Prireditelji kanadske dirke so danes sporočili, da so z vodjo formule 1 Berniejem Ecclestonom dosegli dogovor o sodelovanju.

Mednarodna avtomobilistična zveza (FIA) je dirko v Kanadi za letos črtala s koledarja svetovnega prvenstva, potem ko prireditelji v Montrealu niso našli skupnega finančnega jezika z vodstvom formule 1. Ecclestone je lani zahteval, da prireditelji zagotovijo finančne garancije za naslednjih pet sezon v višini 175 milijonov dolarjev. Kanadska stran je bila pripravljena zagotoviti 110 milijonov dolarjev ter soudeležbo pri dobičkih od prodanih vstopnic, česar pa Ecclestone ni sprejel.

Zdaj sta se sprti strani le dogovorili. "Zelo sem zadovoljen in vesel, da smo dosegli dogovor. Pomembno je, da se bo dirka vrnila v koledar svetovnega prvenstva," je dejal Normand Legault, predsednik družbe Grand Prix F1 du Canada, ki upravlja dirko v Montrealu. Obenem je napovedal, da se bo umaknil s položaja ter dodal, da bodo v Kanadi v prihodnje težko izvedli dirke zgolj s sponzorskimi sredstvi, tako da bodo morali za pomoč zaprositi tudi oblasti v provinci Quebec.

Dirka za VN Kanade je v koledarju formule 1 od leta 1967, v Montrealu, kjer ima dirkališče ime po njihovem najbolj znanem vozniku Gillesu Villeneuvu, pa od leta 1978. Odpovedali so jo le trikrat, v letih 1975, 1987 in 2009.