Marseljeza za Alonsa

Velika tekmeca za letošnji naslov svetovnega prvaka F1 Alonso in Räikkönen sta z brezhibnima predstavama znova dokazala, da sta dostojna pretendenta na krono.

Objavljeno
04. julij 2005 01.05
Michael Schumacher
Velika tekmeca za letošnji naslov svetovnega prvaka F1 Fernando Alonso in Kimi Räikkönen se med deseto preizkušnjo sezone, dirko za veliko nagrado Francije, razen na zmagovalnem odru sploh nista srečala, a sta s svojima brezhibnima predstavama znova dokazala, da sta dostojna pretendenta na krono, ki si jo je v zadnjih letih petkrat zapored posadil na glavo tokrat tretjeuvrščeni Michael Schumacher. Alonso je s peto letošnjo zmago, šesto v karieri, prvo Renaultovo na domačih tleh po celih 22 letih, spet povečal svojo prednost na 24 točk.
 
Francija je kot junaka slavila Fernanda Alonsa, ki mu je ob zvokih marseljeze navdušeno čestital tudi novi predsednik Renaultove uprave Carlos Ghosn, sicer znan kot nasprotnik avtomobilističnega športa, toda laskavi vzdevek »man of the race« (najboljši dirkač) si je bolj zaslužil Kimi Räikkönen. 25-letni Finec je namreč med petkovim drugim prostim treningom obtičal v oblaku dima, kar je pomenilo, da bo po zamenjavi motorja pristal za deset mest niže v štartni koloni. Posledice pa bo čutil tudi na naslednji dirki, ki bo že čez teden dni v Silverstonu: Mercedes bo namreč tja pripeljal novo, izboljšano različico motorja, ki naj bi bila še močnejša od sedanje, toda uporabil jo bo lahko le Juan Pablo Montoya, ki je odstopil zaradi okvare hidravlike, Räikkönen pa bo moral nastopiti z motorjem, ki so mu ga zamenjali tokrat in ima za seboj en tekmovalni vikend.
 
Finec je bil po petkovem defektu sicer močno razočaran, a se je pogumno soočil z neprijetnim položajem in iz njega potegnil največ, kar je bilo mogoče. V kvalifikacijah je dosegel tretji najboljši čas, kar je bil, kot se je izkazalo med dirko, pravi podvig, saj je imel povsem polne rezervoarje za gorivo. Räikkönen ni bil edini, ki se je odločil za taktiko dveh postankov (večina je bila v boksih trikrat), a je z naskokom zadnji med njimi zavil po gorivo v 28. krogu. Tik pred tem je bil že na drugem mestu z vsega devetimi sekundami zaostanka za Fernandom Alonsom. Njegova uvodna kroga dirke, ko je s polno obteženim dirkalnikom prehitel Marka Webberja, Ralfa Schumacherja in Jacquesa Villeneuva, ki prav slovijo po tem, da je mimo njih težko priti, pa sta bila naravnost neverjetna. »Več žal ni bilo mogoče, ker sem imel pred seboj ves čas veliko takih, ki so se žilavo borili za majhne točke. Razočaran sem, ker me pač zanimajo le zmage, toda v danih okoliščinah drugo mesto ni slab dosežek,« se je sprijaznil Kimi Räikkönen.
 
Fernando Alonso se je z najboljšega štartnega položaja kmalu oddaljil v varno razdaljo, po vseh treh postankih se je vrnil v dirko kot vodilni, kljub temu, da so bile vanj uprte vse oči in da je na svojih ramenih nosil ves francoski ponos, ni naredil niti ene napake. To ni bilo lahko, kar kaže tudi primer njegovega moštvenega kolega Giancarla Fisichelle, ki mu je med zadnjim postankom ugasnil motor, zaradi česar je podaril 4. mesto Jensonu Buttonu (to so Angležu in lani drugouvrščenemu moštvu šele prve letošnje točke!), na njegov račun pa je profitiral tudi Jarno Trulli. »Ob vseh sponzorskih in medijskih obveznostih je bil to nadvse naporen vikend, toda dirkalnik je vse od prvega do zadnjega kroga deloval brezhibno, z Michelinovo pomočjo smo bili tokrat nepremagljivi, v veliko spodbudo pa so mi bile tako kot v Barceloni polne tribune,« se je veselil zmage Fernando Alonso. V istem krogu kot prvouvrščena je dirko končal le še Michael Schumacher, toda Ferrari je kljub nekaterim napovedim še daleč od tega, da bi začel protiofenzivo. Največ skrbi pa bo francoska dirka povzročila Williamsu. Mark Webber je dirko končal kot 12. z dvema krogoma zaostanka, po dirki pa so mu morali zdravniki oskrbeti hudo opeklino na boku, ki jo je staknil v kokpitu svojega tokrat povsem nekonkurenčnega dirkalnika. Še slabše se je godilo Nicku Heidfeldu, ki je moral zaradi težav z diferencialom kar šestkrat v boks, edina uteha pa mu je bila, da se na 14. mestu kljub vsemu ni pustil prehiteti zadnjeuvrščenemu Karthikeyanu (jordan-toyota).