Na puščavskem izzivu vse več Slovencev

Vzdržljivostni reli Dakar, ki se je s preizkušnjo od Pariza do Dakarja začela leta 1979, bo letos dobila novo, že 29. poglavje s preizkušnjo od Lizbone do Dakarja.

Objavljeno
05. januar 2007 11.45
Lizbona - Vzdržljivostni reli Dakar je že dolgo trdno zasidran v koledarju športnih dogodkov. Zgodba, ki se je s preizkušnjo od Pariza do Dakarja začela leta 1979, bo letos dobila novo, že 29. poglavje s preizkušnjo od Lizbone do Dakarja. Tekmovalce čaka skupno več kot 7000 kilometrov večinoma puščavskih brezpotij, med udeleženci pa bodo kar štirje Slovenci - poleg neuničljivega Mirana Stanovnika še en motociklist Tomo Merhar ter tovornjaška posadka Darko Goriup in Janez Krivic.

Začetek relija letos sega nekoliko kasneje v januar. Ponavadi so bili tekmovalci na poti že za Silvestrovo; tokrat se bo vse skupaj začelo v soboto, 6. januarja, na trdnih evropskih cestah pa bodo dirkači ostali le dva dni. Po startu v Lizboni v soboto se bodo ustavili še v Portimau in Malagi, nato pa se bodo preselili v Afriko. Tam bo na sporedu še 14 etap v Maroku, Mavretaniji, Maliju in Senegalu, vmes pa bodo imeli dirkači le dan počitka. Cilj bo 21. januarja v senegalski prestolnici Dakar. Skupno bodo prevozili kar 7915 km, od tega bo 4309 km hitrostnih preizkušenj.

Za slovenski prispevek na Dakarju že desetletje skrbi Miran Stanovnik. "Upam, da bom dirkal na način, da bo zdržal motor in da bom dirko preživel brez padca. V skupni razvrstitvi bi bil rad nekje okrog 20. mesta, v posebni razvrstitvi v razredu maraton pa čim višje. V skupnem seštevku to ni možno, saj zasebni vozniki ne razpolagamo s tehnologijo in pomočjo, ki bi se lahko primerjala s tovarniškimi vozniki," je o svojih ciljih na nedavni predstavitvi poudaril Stanovnik. Ob izkušenem starem mačku pa bo na letošnji dirki še novinec Tomo Merhar, za katerega bo glavni cilj prihod v Dakar, kar navadno uspe le tretjini tistih, ki reli začnejo.

Medtem ko so nastopi Stanovnika na reliju Dakar že nekaj povsem običajnega, bo letošnji reli krstna izvedba še za dva Slovenca: Darko Goriup in Janez Krivic bosta s tovornjakom Mercedes-Benz Unimog predvsem v vlogi hitrih asistentov za nemško ekipo Lohr Maxdata in voznico Ellene Lohr, obenem pa bosta lahko tudi tekmovala v tovornjaški konkurenci. Tudi slovenska tovornjakarja sta si za prvi cilj postavila končanje preizkušnje 21. januarja. V četrtek so v portugalski prestolnici že opravili tehnične preglede, ki so jih vsi slovenski udeleženci uspešno prestali, čeprav so jo novincu Merharju zagodle tehnične malenkosti na motociklu, a je nazadnje vendarle dobil zeleno luč.

Skupno se bo na pot po Afriki podalo 525 posadk v konkurenci motociklistov, avtomobilistov in tovornjakarjev. Lani sta zmagala nekdanji francoski smučarski zvezdnik Luc Alphand, pri motociklistih pa Španec Marc Roma. Alphand bo tudi letos med kandidati za zmago. Japonska tovarna bo poleg francoskega asa med najmočnejša orožja za novo puščavsko zmago, nepremagljiva je že od leta 2001, štela še zmagovalca iz let 2004 in 2005 Stephana Peterhansla ter Japonca Hirošija Masuoko, ki je na Dakarju slavil v letih 2002 in 2003. Štiriperesno deteljico pa bo zaokrožil Španec Joan-Nani Roma. Največji tekmeci Japoncev bodo tekmovalci pod okriljem nemškega Volkswagna, ki bodo vozili puščavske Touarege: Giniel de Villiers, veteran dakarskih dirk Ari Vatanen (za sabo ima devet nastopov in štiri zmage v letih 1987, 1989, 1990, 1991), Mark Miller in nekdanji svetovni prvak v reliju Carlos Sainz. V nemški tovarni so si zastavili visoke načrte, saj želijo postati prvi zmagovalci z dirkalniki na dizelski pogon.

Pri motociklistih imajo v afriških preizkušnjah primat tovarniški vozniki ekipe KTM. Med največje favorite zato tudi letos spada branilec lovorike Marc Coma, napadali pa ga bodo lanski osmoljenec Cyril Despres, ki dirke ni končal zaradi poškodbe, ter Giovanni Sala in Isidre Esteve Pujol. Med izzivalci puščave bo na motorju tudi doslej najstarejši aktivni udeleženec dirke, 65-letni Robbie Allan.

V zadnjih letih je na relijih Dakar vse bolj v ospredju tudi varnost udeležencev - letos bodo motoristi ob zaščitnih čeladah uporabljali še zaščitne jopiče za rame, komolce, prsni koš in hrbtenico ter sistem HANS za zaščito tilnika -, čeprav se ne morejo povsem izogniti tragičnim dogodkom. Lani so življenje izgubili motorist Andy Caldecott in dva gledalca, skupno pa je Dakar v zgodovini zahteval že 23 življenj tekmovalcev. Za nameček pa so letos nastopile še težave z lokalnimi skrajnimi političnimi skupinami, zaradi katerih so morali nekoliko spremeniti traso tekmovanja v Maliju in Mavretaniji.

Etape:

 6. 1.: Lizbona - Portimao (117 km HP, skupno 464 km),
 7. 1.: Portimao - Malaga (67 km HP, skupno 545 km),
 8. 1.: Nador - Er Rachidia (252 km HP, skupno 648 km),
 9. 1.: Er Rachidia - Ouarzazate (405 km HP, skupno 679 km),
10. 1.: Ouarzazate - Tan Tan (325 km HP, skupno 768 km),
11. 1.: Tan Tan - Zouerat (394 km HP, skupno 817 km),
12. 1.: Zouerat - Atar (542 km HP, skupno 580 km),
13. 1.: prost dan
14. 1.: Atar - Tichit (589 km HP, skupno 626 km),
15. 1.: Tichit - Nema (494 km HP, skupno 497 km),
16. 1.: Nema - Nema (366 km HP, skupno 400 km),
17. 1.: Nema - Ayoun (0 km HP, skupno 280 km),
18. 1.: Ayoun - Kayes (257 km HP, skupno 484 km),
19. 1.: Kayes - Tambacounda (260 km HP, skupno 458 km),
20. 1.: Tambacounda - Dakar (225 km HP, skupno 576 km),
21. 1.: Dakar - Dakar (16 km HP, skupno 93 km)

skupno 7915 km (4309 km HP)