Portorož - Nizozemska ekipa Team Aqua vodi po prvem dnevu drugega jadralskega pokala Portoroža v razredu RC 44, ki se bo končal v nedeljo. Krmar Chris Bake je s posadko v treh etapah nanizala po tri druga mesta in vodi pred lanskim zmagovalcem hrvaškim Cro-A-Sailom Miroslava Reljanovića (1, 3, 3) in italijansko ekipo Team Magia Alike (Fabio Appolonio, 4, 1, 6). Slovenska Črna lepotica s krmarjem Jankom Kosmino je šesta (3, 6, 7), za irsko ekipo Team Omega (Patrick De Barros, 6, 5, 1) in italijansko Mascalzone Latino (Giovanni Arrivabene, 7, 7, 4). Zadnji, sedmi, so Japonci z Beccomom (Iao Mita, 5, 7, 5).
Prva letošnja preizkušnja razreda RC 44
Na prvi letošnji flotni preizkušnji razreda RC 44 moči meri sedem posadk iz šestih držav, s krmilom slovenskega monotipa Ekipe 44 na Črni lepotici pa upravljata Gašper Vinčec (dvobojevanje) in Kosmina (flotne regate). Uvodna regata je bila razdeljena na tri etape s skupinskim štartom in cilji v Izoli, Kopru ter končnim v Portorožu. Začetek slovenske posadke je bil malone sanjski, saj je Kosmina s taktikom Gašperjem Vinčecem odlično štartal in takoj prevzel vodstvo flote, potem pa nazadoval na drugo mesto in ciljno linijo na koncu prečil kot tretji. V naslednjem plovu se je veter okrepil, kar slovenski sestavi s samo dvema opravljenima treningoma že ni več ustrezalo. Tudi v drugo so sicer štartali brezhibno, nakar se je zgodba iz prve regate ponovila, le da je bil tokrat končni izid šesto mesto.
Prednost domačega terena se ni obrestovala
Prednosti domačega terena se našim niso obrestovale niti v sklepni preizkušnji, ko je bilo veselja za naše moštvo konec takoj na startu. V najbolj zanimivem, če ne že kar divjemu začetku, sta oddaljenost od linije slabo ocenila japonski Beecom in Ekipa 44 z Vinčecem v vlogi taktika. Moštvi sta se takoj po zvočnem opozorilu regatnega odbora sicer vrnili in popravili napako, a ju je "prestop" vendarle drago stal. Prva moža Črne lepotice Kosmina in Vinčec sta se tako za povratek v Portorož kot dobra poznavalca lokalnih razmer odločila, da jo mahneta po sredini koprskega zaliva, saj izgubiti niso imeli kaj, medtem ko so se vsi ostali raje držali bliže obali. In imeli so prav, saj se je slovenska taktika povsem izjalovila in naše potisnila na dno lestvice.
Jadrnica je prezahtevna
"Veseli me, da sem ostal živ. Zame je to prezahtevna jadrnica, predvsem pri hitrih manevrih. Všeč mi je, ker je gibčna, hitra in vodljiva, toda zahteva hitre reakcije na veter in tekmece, kar je za mojo starost nekoliko preveč," je ob koncu dneva povedal Kosmina. Poleg Kosmine, Vinčeca ter nekdanjega prekaljenega olimpijca Mitje Margona, ki je tako kot Vinčec tudi taktik, so v slovenski posadki še Julijan Višnjevec, Mitja Beltram, Jani Klemenčič, Davor Glavina, Vid Jeranko in Bojan Volčič, rezerva pa je Alek Bartole.
Težave pri sestavi slovenskega moštva
S flotno regato od Pirana do Kopra in nazaj se je tako začel štiridnevni tekmovalni program razreda RC 44, katerega idejna očeta sta slovenski navtični projektant Andrej Justin in trikratni dobitnik prestižnega Pokala Amerike Russell Coutts. Prvič se je elitni jadralski družbi pridružila tudi novoustanovljena slovenska Ekipa 44. Za krstni nastop naše posadke je bil na krmo 450.000 evrov vredne jadrnice vpoklican Janko Kosmina, ker so ostali kandidati prezaposleni z organizacijo tekmovanja. Ker morajo imeti posadke po pravilih razreda RC enako število članov, obenem pa so lahko na palubi največ štirje profesionalci, v flotnih preizkušnjah pa mora krmariti lastnik oziroma amater, so imeli Slovenci spočetka kar nekaj težav s sestavo moštva. Kosmina bo v petek in soboto krmilo predal v roke Vinčecu, profesionalnega jadralca olimpijskega razreda finn.
"Izziv sem sprejel, ker se po končani karieri v finnu želim preizkusiti na Pokalu Amerike. Ena od poti, ki bi me pripeljale do tja, pa bi lahko bila zmaga na pokalu Portoroža in skalp legendarnega Russla Couttsa," je še pred nastopom dejal 25-letni Vinčec, ki bo 26 let dopolnil v začetku aprila. Še prej pa ga čaka nastop na regati Princese Sofije, zaradi katere bo krov Črne lepotice zapustil predčasno. Let na Palmo de Mallorco ima rezerviran za soboto zvečer, ko bo volan slovenskega monotipa ponovno prevzel Kosmina.
Po drugem pokalu Portoroža, ki je uvertura v prvo resno tekmovalno sezono razreda RC, se bo flota sedmih RC 44 preselila v Split (aprila), Lizbono (maja), Lugano (junija), na jezero Garda (julija), Cagliari (septembra), Trst (v dneh pred oktobrsko Barcolano), decembra pa bo tekmovalni ciklus zaokrožen v Dubaju.