Mandarić: Denarja ne bom metal stran

Na konferenci Sporto v Portorožu je bilo govora tudi o preporodu Olimpije in slovenske lige.

Objavljeno
20. november 2015 20.32
bsa/olimpija
Miha Hočevar, šport
Miha Hočevar, šport

Portorož – Konferenca Sporto, ki združuje domala vse, ki se v balkanskem prostoru ukvarjajo s športnim marketingom (12. izvedba je privabila več kot 400 udeležencev), nedvomno raste. Tako kot rastejo »delnice« nogometne Olimpije, odkar je njeno vodenje prevzel Milan Mandarić, ki je šele na začetku poti pri ljubljanskem klubu, a bo drevi dosegel svoj prvi rekord – na velikem derbiju bodo stožiške tribune polne. Novi predsednik zeleno-belih si želi, da bi bilo v prihodnje podobno tudi, ko bodo gostovale Radomlje.

Slovenska nogometna ligaška scena to sezono doživlja preporod, za to so poskrbeli vstajenje Olimpije in oživitev pravega rivalstva za naslov prvaka z Mariborom ter selitev prenosov iz nacionalne v komercialno televizijsko hišo, ki se je projekta 1. SNL lotila precej bolj ambiciozno. Posledično je to jesen več gledalcev tako na štadionih kot pred TV zasloni, največ pa jih bo gotovo drevi, ko se bodo udarili Ljubljančani in Mariborčani. »Želim si, da bi bila to dobra tekma tako za Maribor kot Olimpijo, upam pa, da bodo imeli na koncu le navijači Olimpije široke nasmeške na obrazih,« je malo za šalo, malo zares Mandarić napovedal razplet derbija.

Sicer pa pri njem ni šale, ko gre za nogometni posel. »To je posel posebne vrste. Ni klasičnih izdelkov, storitev, veliko delate s čustvi. Nogomet se dotika ljudi, navijačev. To je zelo pomemben del. Posel pa mora biti vseeno izpeljan povsem profesionalno na igrišču in zunaj njega. Vsak, ki je vpleten vanj, mora vedeti, kaj mora početi, vedeti se mora, kje spi pes in kje mačka. Le tako je nogometni kolektiv lahko uspešen,« je povedal ameriški podjetnik srbskega rodu, ki je bil lastnik nogometnih klubov že v Belgiji, Franciji in Angliji, kjer sta nogometni trg in ligaška scena neprimerno bolj razvita kot pri nas.

»Če bi začel razlagati, kaj sem se naučil pri drugih mojih klubih in kaj vse je treba postoriti pri Olimpiji, bi bila to dolga zgodba. Še enkrat bom poudaril, da je ključna profesionalnost od A do Ž, ob tem pa mora infrastruktura podpirati vse potrebe igralcev, ki so glavni proizvod kluba. Ključna je tudi lojalnost kluba do navijačev in obratno. Navijači so srce kluba, ki mora biti brez prestanka. Navijači so tudi pravi lastniki kluba. Jaz sem bil vedno vzdrževalec, skrbel sem, da je vse teklo, kot je moralo, in popravil tisto, kar ni dobro delovalo. Igralci, trenerji, lastniki prihajajo in odhajajo, otroci, ki so se tu rodili, ostajajo in spremljajo svoj klub. Brez zaupanja navijačev ne gre, to je dvosmerna komunikacija. Igralci morajo biti dostopni otrokom, starši morajo to odobravati. To je del ustvarjanja idolov, ustvarjanja kluba. To je veljalo v vseh klubih, v katerih sem delal, tako mora biti tudi vnaprej,« je svojo nogometno »filozofijo« predstavil 77-letni Mandarić, ki pravi, da je v Ljubljano prišel, da bi Olimpiji vrnil ponos ter iz nje ustvaril blagovno znamko, prepoznavno v regiji in Evropi.

Posledično bi se mu moral tudi povrniti vložek v klub. »Zdaj je težko opredeliti letni proračun Olimpije, veliko stvari je manjkalo, ko sem prišel. Vložili bomo več denarja, največ bom vložil jaz. Nisem pa prišel, da bi vrgel denar stran. Zaslužil sem ga na staromoden način, z delom in plačanimi davki. Kako si bom povrnil vložek? Iz dveh naslovov – športnih uspehov in prodaje igralcev. Zato moramo okrepiti mladinski pogon, ustvariti akademijo, kot sem jo imel v Angliji. Igralci rastejo doma, ko je čas, gredo v tujino, to bo glavni vir prihodkov. Poleg tega je naš cilj tudi, da vstopnice ne bi bile prodane le ob derbijih. Radi bi, da bi bilo veliko navijačev tudi, ko nas bo obiskal najmanjši tekmec v ligi, a za to bo potreben čas,« Mandarić na vodenje Olimpije gleda kot na dolgoročno naložbo.

Enako je vstop Pro Plusa v slovenski ligaški nogomet označil programski direktor Branko Čakarmiš, ki pravi, da so v prvi sezoni prebudili strast do domačega nogometa v Sloveniji, prepričan pa je, da lahko televizijsko gledanost 1. SNL sčasoma tudi podvojijo. Mandarić se ob tem ne bi branil deleža od televizijskih pravic, ki bi jih po njegovem mnenju lahko povečali tudi z regijskim tekmovalnim združevanjem po košarkarskem vzoru. Morda ne z ligaškim, temveč s pokalnim »jugoslovanskim« tekmovanjem.