Pokrovitelji resno zaskrbljeni

Korupcijski zaplet: po aretacijah znova alarm in pomisleki partnerjev o sodelovanju s FIFA.

Objavljeno
29. maj 2015 09.53
FBL-FIFA-CORRUPTION
S. U., šport
S. U., šport
Zürich – Aretacije funkcionarjev in za njimi novi namigi o nečednih denarnih poslih pod streho Svetovne nogometne zveze so hitro sprožili alarm tudi pri njenih pokroviteljih. Nogomet je pač že dolgo dobičkonosna dejavnost, prepoznavna na slehernem koščku zemeljske oble, pokrovitelji so zategadelj skrbno izbrani, njihov prispevek je izjemno pomemben. Pa bo tudi vnaprej tako?

Že samo pogled k zadnjemu svetovnemu prvenstvu, lani v Braziliji, razkriva, da so na račun FIFA veliki partnerji, sicer korporacije Coca-Cola, Mc Donald's, Adidas, prispevali kar 1,4 milijarde dolarjev. A kot kažejo prvi odmevi po züriških aretacijah funkcionarjev dva dni pred začetkom letnega kongresa, takšno prelivanje izjemnih vsot denarja s posledičnim dobičkom za krovno nogometno organizacijo ni več samoumevno.

Tako so se pri Visi, ponudniku poslovanja s kreditnimi karticami, takoj oglasili in ob prvih aretacijah funkcionarjev zapisali, da so »globoko razočarani in zaskrbljeni«, nato pa v svojem sporočilu za javnost dodali: »Obtožbe so tako hude, da kaže resno premisliti o sodelovanju, če FIFA ne bo povsem razjasnila svojih dejanj.« Omenjeni partner bo pri priči prenehal sodelovati, če bo sledila potrditev, da je »nekdo tretji« denarno vpleten v posel na prepovedan način …

Sicer zdaj prihaja na plano, da pokroviteljem nikakor ni bilo vseeno že ob obtožbah o podkupovanjih za kandidature za svetovni prvenstvi 2018 v Rusiji in štiri leta pozneje v Katarju, poslej pa bodo partnerji, donatorji in pokrovitelji očitno še bolj previdni. Pri največjem pivovarskem podjetju na svetu (Anheuser-Busch InBev; v letu 2014 prihodek 47,1 milijarde $) upajo, da bodo »obveljala etična načela«, Coca-Cola je bolj ostra: »Takšni sumi mečejo slabo luč na poslanstvo in ideale nogometne zveze!«

Kajpak tudi pri Mc Donald'su, glavnem pokrovitelju prihodnjega svetovnega prvenstva v nogometu v Rusiji, ne sedijo več križem rok, opozorila jemljejo zelo resno. Zato so še bolj poglobili stike s FIFA, kajti obtožbe so vredne temeljite analize. V Hyundaiju opozarjajo, da je zelo pomembna transparentnost delovanja, zato so zdaj ob obtožbah na račun vplivnih nogometnih funkcionarjev zelo zaskrbljeni, pri Coca-Coli in Visi pa se niso ozrli le k aretacijam zaradi domnevnih podkupnin glede pravic trženja in TV prenosov, temveč tudi k neznosnim razmeram za delovno silo iz tujine na predvidenih prizoriščih svetovnega prvenstva v Katarju 2022.

Kajpak so pokrovitelje in poslovne partnerje nogometne zveze tik pred njenim volilnim kongresom k razmisleku o nadaljnjem sodelovanju spodbudile tudi besede razočaranih upokojenih zvezdnikov, denimo Diega Maradone in Michela Platinija, ker pa gre res za izjemno donosne posle, se nihče noče zaletavati vnaprej. A če bodo obtožbe utemeljene, je jasno, da bodo partnerji zapustili to umazano druščino …