Ljubljana – Direktor Maribora Bojan Ban je skrbnik mariborskih financ, priigranih na igrišču in zunaj njega. V odlično delujočem mariborskem klubu velja za zadnji branik pred morebitnim razsipništvom. Kaže, da so zaradi njega možnosti, da bi klub ob podobnem uspehu kot pred 15 leti zašel na pot stečaja, minimalne.
Ko športni direktor Zlatko Zahović nogometašem obljubi nagrade, se direktor Ban prime za glavo. To pomeni, da mora nekje vzeti, da bi igralci dobili nepričakovani, a zasluženi posladek. Tudi zdaj, ko so milijoni evrov od nagrade za uvrstitev v ligo prvakov že na poti v blagajno v Ljudski vrt, zelo skrbno in z malo besedami govori o zaslužkih.
»Mnogi pozabljajo, da se denarni zaslužki od nagrad ne seštevajo, marveč samo nadgrajujejo. To pomeni, da je v znesku 8,6 milijona € vračunan tudi kvalifikacijski bonus,« je opozoril Ban, ki se je na včerajšnji delavnici Evropske nogometne zveze v Monte Carlu seznanil še s številnimi drugimi podrobnostmi, ki jih prinaša liga prvakov.
Maribor je na poti do lige prvakov odigral dve tekmi pred odločilno s Celticom, ki je že sodila v zadnji paket denarne pogače. Tako je Maribor pred skupinskim delom tekmovanja bogatejši za 10,7 milijona €, 2,1 milijona € je dobil za uvrstitev v »play-off«, 8,6 milijona € pa za uvrstitev v LP.
Prihodki kluba so, odkar Maribor tekmuje v Evropi, krepko narasli. Proračun se je gibal okoli 10 milijonov evrov. »V teh razmerah se nam je posrečilo, da smo od glavnih pokroviteljev zbrali približno 20 odstotkov sredstev,« je dejal Ban in opozoril, da LP ne prinaša zgolj finančnega raja. »Naše možnosti za neposredno trženje so splahnele na nič. Z vstopom v LP je tako rekoč vse, kar zadeva organizacijo tekem in trženje, pod okriljem UEFA. Tako si zelo težko obetamo dodaten vir zaslužka. Največ sredstev se lahko nadejamo iz komercialnega sklada, ki se deli po koncu tekmovanja glede na obračun. Klubi iz majhnih držav, ki komaj kaj prispevajo v oglaševalski del, prejmejo zelo malo. Glede na to, da sta v naši skupini angleški in nemški klub, pa bi tudi nam kapnilo več denarja. Iz tega zornega kota je naša skupina zelo dobra.«
Maribor je z naskokom najbolj prepoznavna nogometna blagovna znamka iz Slovenije in tudi nasploh športna na mednarodnem prizorišču. Na majhnem in z denarjem zelo omejenem slovenskem prostoru je tako rekoč že postrgal vse, kar se da. Ban poudarja, da ima Slovenija še svoje posebnosti (razpršenost in uspešnost športov), ki omejujejo klub pri njegovem razvoju.
»Uspešnosti pa vendarle ni mogoče meriti samo skozi denar. Nadejamo se, da bodo učinki lige prvakov vidni tudi v krepitvi naše blagovne znamke. Močnejša ko bo, zanimivejša bo za morebitne pokrovitelje. Tudi zunaj naših meja bo NK Maribor simbol uspeha,« direktor vidi še druge priložnosti za klub.
Liga prvakov je prinesla še en velik izziv. »Hkrati bo svojo ligo prvakov igrala tudi mladinska selekcija. Kako velika spodbuda za mlade nogometaše in njihov razvoj je to, ne kaže izgubljati besed,« je dejal in končal v slogu finančnika: »Koliko nas bo to stalo? Približno 12.000 evrov za vsako tekmo je znašal delež UEFA. Podrobnosti pa bodo znane v naslednjih dneh.«
Paket vstopnic nižji od 100 €
»Vstopnic ne bomo prodajali posamično. Na voljo bodo v paketu,« je Ban potrdil, da bo klub poskušal zadovoljiti vse svoje privržence, pri čemer ne bo stremel k lakomnosti. »Realni smo in pošteni do svojih navijačev. Morda bi res lahko iztržili veliko več od prodaje vstopnic, toda razmere v Mariboru niso tako rožnate, da bi od zvestih navijačev zahtevali, naj za vstopnice tekem lige prvakov odštejejo na primer sto evrov,« je dejal direktor in zatrdil, da bo za paket treh tekem treba odšteti precej manj kot 100 evrov.