Tudi Juventus bogat in bližje Realu kot pred petimi leti

Primerjava poslovnih modelov finalistov lige prvakov: Real načrtuje nove prihodke s prenovljenim stadionom.

Objavljeno
02. junij 2017 02.01
Jernej Suhadolnik
Jernej Suhadolnik
Ljubljana – Težko bi bilo napovedati, da bo Real Madrid jutri (20.45) v Cardiffu upravičil vlogo favorita v finalni tekmi lige prvakov z Juventusom. Lažje je primerjati gospodarske kazalce obeh inštitucij in ugotoviti, da Juve zaostaja za enormnimi prihodki Reala, ob tem pa je vrzel med najbogatejšim v Španiji in Italiji vse manjša.

Real je v lanskem poslovnem letu zdrsnil z vrha najbogatejših nogometnih klubov na svetu, nasledil ga je Manchester United, kar je morda nerazumljivo. Španci v zadnjih sezonah meljejo vse pred seboj v najbolj donosnem in najmočnejšem klubskem tekmovanju na svetu, Angležem predstavlja uspeh že uvrstitev v ligo prvakov. Toda premier league je bolj globalizirano tekmovanje od lige prvakov, posledično rastejo v višave prihodki iz naslova prodaje TV pravic.

Real Madrid je močnejši na svetovnem trgu. Rivalstvo z Barcelono, ki je dobilo pospešek z dvobojem Messi-Ronaldo, in nizanje lovorik v ligi prvakov sta madridski klub zavihtela na vrh po številnih merilih, kot so moč, ugled in glamur, igranje v majici »belega baleta« pa večini nogometašem pomeni uresničitev otroških sanj.

»Dokler bodo za madridski Real igrali najboljši nogometaši na svetu na vseh igralnih položajih, potem prihodki kluba ne bodo predstavljali težave,« je že večkrat zatrdil Realov predsednik Florentino Perez. Svoj prvi mandat je začel z nakupom Luisa Figa, nato zrušil svetovni rekord z nakupom Zinedina Zidana (75 mio €), sledili so drugi »galaktiki« Ronaldo, Beckham, Owen, Robinho ... Tudi drugi mandat je začel megalomansko: Kaka, C. Ronaldo, Benzema, Özil, Di Maria, Higuain, Modrić, Bale, Rodriguez, Kroos so vrhunski asi, za Ronalda in Balea je vnovič odštel rekordno visoki odškodnini. Real Madrid je vrnil na piedestal, na katerem vlada še danes. Real predstavlja najvišjo stopnico za nogometaše, trenerje in pokrovitelje. Občina Madrid je nedavno odobrila prenovo štadiona Santiago Bernabeu. Realov štadion bo dobil premično streho, bolj udobno namestitev gledalcev, dodatne lože za najbogatejše, veliko nakupovalno središče in hotel. Cena posodobitve objekta, ki bi ohranil zmogljivost dobrih 80.000 sedežev? 400 milijonov evrov, projekt, ki bo stekel poleti, končali pa naj bi ga leta 2020, bo financiralo državno investicijsko podjetje iz Abu Dabija.

Real bo lahko še povečal delež prihodkov na račun igranja tekem, ki je lani znašal 21 odstotkov celotnih letnih prihodkov. Prav geslo »še več uspehov, glamurja in zvezd« naj bi Perez uporabil za naslednje predsedniške volitve. Kot je zatrdil, je to najprimernejši poslovni model za Real. Slednji mora namreč vse ustvariti na trgu, ne premore lastnikov z vrečami brez dna kot denimo PSG, ManCity in podobni klubi.

Agnelli in novi štadion

Tudi Realov sobotni tekmec Juventus je zgodba o nogometnem uspehu. Še leta 2012 je Juve ustvaril le 195 milijonov prihodkov, lani že 341 milijonov €. Primerjava prihodkov zadnjih petih let razkriva podoben absolutni zaostanek Juventusa za Realom (318, 247, 271, 253 in lani 279 milijonov €). Toda primerjalni delež prihodkov Juventusa v prihodkih Reala je vse večji, kar pomeni, da torinski klub raste hitreje od madridskega: od 38 % Realovih prihodkov v letu 2012, prek 52 %, 51 %, 56 % do lanskih 55 % Realovih prihodkov.

Juventus je izšel zmagovalno tudi iz podkupovalne afere Calciopoli, zaradi katere so ga leta 2006 poslali v drugo italijansko ligo. »Stara dama« je zadela v polno leta 2010, ko je prišel na čelo kluba Andrea Agnelli, četrti predsednik Juventusa iz industrijalske družine Agnelli po njegovem očetu, stricu in dedku. Juve v zadnjih petih letih žanje sadove odprtja svojega štadiona, s katerim je enormno povečal prihodke od igranja tekem, hkrati je Agnellijeva ekipa postavila v ospredje prihodke iz naslova trženja in sponzorjev (od Adidasa je letno iztržil 10 milijonov € več kot prej od Nika, sponzor majice Jeep je prispeval 5 milijonov € več kot prej, ...).

Juventus je daleč najbogatejši klub na »škornju«, v naslednjih letih želi zmanjšati zaostanek za giganti, kakršni so Real, Barcelona, Bayern in nekateri angleški klubi. Zavoljo omejitev pri zmogljivosti štadiona bo poskušal v prihodnje (še) močneje unovčiti svojo priljubljenost po Evropi, Severni Ameriki in Aziji. Ta teden je prodal ime štadiona zavarovalnici Allianz, toda to mu bo prineslo večje prihodke šele po letu 2023. »Beli balet« in »stara dama« torej plešeta na vse bolj podobnem parketu.