Trst – Nedeljsko Barcolano št. 38, ki s 1788 jadrnicami za dolgo štartno linijo med Barkovljami in gradom Miramare sicer ni postregla z novim rekordom po številu jadrnic (na Barcolani 2003 jih je štartalo 1982), je v skladu z napovedmi dobila 30-metrska novozelandska Alfa Romeo 2 s posadko krmarja Nevilla Crichtona, slovenska Maxi Jena s posadko Mitje Kosmine pa je na zadnji stranici regatnega trikotnika (od gradu Miramare do Barkovelj) presenetljivo gladko opravila s 30-metrskim novozelandskim Maximusom Alike, na katerem je italijansko-novozelandski posadki poveljeval tržaški krmar Lorenzo Bodini, ki je v minulih dneh Trstu in tržaškim jadralskim navijačem samozavestno obljubljal celo zmago.
Zato ni nikogar čudilo, da je posadka krmarja Mitje Kosmine nedeljsko 2. mesto, od krsta jadrnice septembra leta 2002 že peto zaporedno na Barcolani, pred Barkovljami, pred tržaškimi pomoli in potem zvečer v Kopru proslavljala skoraj kot zmago. Če v minulih štirih letih poleg zmagovalk lani Kosminova Maxi Jena v regatnih flotah po dolžini ni imela resnejših tekmic in so bila njena štiri zaporedna 2. mesta skorajda samoumevna, pa je njena včerajšnja vrhunska jadralska predstava pred Trstom nekaj povsem drugega; zmaga nad 6 metrov daljšim novozelandskim Maximusom Alike je svetovno odmeven dosežek. Veselje na njeni palubi je spominjalo na zlata leta slovenskega jadranja v Barcolanini preteklosti, ko je slovenska Gaia Legend v obdobju 1995–1997 dobila tri Barcolane zapored, Trst in italijanske jadralske sosede pa zavila v črnino.
Nedeljski jadralski spektakel je gnala zmerna burja, ki favorizirani jadrnici Alfa Romeo 2 ni ponudila možnosti, da se proslavi z novim regatnim rekordom. Lani, ko je s 16 milj dolgim regatnim trikotnikom avstralski supermaksi Skandia opravil po doslej rekordno kratkih 58 minutah in 20 sekundah jadranja, je burja v Tražaškem zalivu pometala s 25 do 30 vozli. Ko se je po šibko razpihani soboti (match race finale regate Alfa Spider Match Cup s floto petih jadrnic razreda RC 44, ki jo je dobila 7-članska posadka Novozelandca Russlla Couttsa , je gnal le nežen maestral in predstavi odvzel nekaj mika!) tržaška burja v noči na nedeljo le prebudila in potegnila s 35 do 40 vozli, so nenapovedano močno razpihane razmere spravile v slabšo voljo tudi Nevilla Crichtona, lastnika, skipperja in krmarja novozelandske Alfa Romeo 2, ki je bila za štart pripravljena z lažjim bulbom na nagibni kobilici. »Če ostane pri tako močnem vetru, se bomo z lažjo kobilico jutri pošteno namučili,« smo med sprejemom v elitnem tržaškem hotelu Savoy slišali od Crichtona, ki je v Trstu lovil svojo 101. mednarodno regatno zmago v tem desetletju.
Regata ni minila brez dramatičnih jadralsko-taktičnih vložkov, za katere sta poskrbela srednje močna burja na štartu in širok pas brezvetrja pred 3. bojo regatnega trikotnika pred gradom Miramare, kjer se je morska bitka potem začela tako rekoč znova. Čez štartno linijo sta kot prvi šinili novozelandski velikanki Alfa Romeo 2 in Maximus Alike, hitro pa sta se iz nepopisne štartne gneče v ospredje prebili tudi Maxi Jena, Esimit Evropa in Veliki Viharnik s posadko krmarja Dušana Puha, ki mu je nepolno miljo po štartu dobesedno razneslo rdeči dženaker, s čimer je bil 15 let stari Mobitelov oceanski regatnik v trenutku ob tri ali štiri mesta in zunaj igre za najboljšo peterico, v kateri je na Barcolani pristajal predlani in lani. Prvi boji v slovenskem morju je kot prva obrnila Alfa Romeo 2, druga Maxi Jena, tretji pa Maximus, ki na stranici z burjo v krmo Kosminovemu maksiju ni mogel blizu. Na drugi stranici 16 milj dolgega regatnega trikotnika (stranici v veter) od Debelega rtiča do gradu Miramare je Maximus Maxi Jeno kmalu ujel in prehitel. Začel je dihati na krmo tudi vodeči Alfi, ki je nekaj sto metrov pred 3. bojo obtičala v skoraj popolnem brezvetrju. Iz bonace, ki je poskrbela da so se Alfa Romeo 2, Maximus Alike in Maxi Jena nagnetle na 3. bojo in skorajda začela režirati popoln preobrat.
Poleg Maxi Jene ki ji je več kot 50.000 ljudi na tržaških pomolih ploskalo skorajda enako glasno kot Crichtonovi Alfa Romeo 2, smo imeli Slovenci na 5. mestu posadko 63-čeveljske AnyWay True (jadrnica z angleško zastavo na krmi je štartala z imenom Bora) izolskega krmarja Maurizia Benčiča, Mobitelov Veliki Viharnik pa je bil v cilju osmi.