Silverstone – Michael Schumacher kajpak dobro pozna recept za to, kako je treba preživeti turbulentne trenutke, kakršne si je povzročil sam s kontroverznim parkirnim manevrom v zadnjih trenutkih monaških kvalifikacij. Treba je pač preslišati očitke ter pikre pripombe s strani (dirkači proti hrupu uporabljajo posebne po sluhovodu ulite silikonske čepe) in se popolnoma osredotočiti na naslednjo dirko, na kateri je z dobro predstavo najlažje utišati kritike. Nenazadnje pa je 21 točk (64:43) zaostanka za vodilnim Fernandom Alonsom pred osmo od osemnajstih dirk svetovnega prvenstva že tista kritična masa, ob kateri si ne sme privoščiti nobene napake več, če resno računa, da je v tej sezoni še možen preobrat.
Naloga je toliko težja, ker se formula 1 vrača v svojo zibko, na nekdanje vojaško letališče Silverstone, globoko v podeželju Northamptona, nedaleč od univerzitetnega središča Oxford. Tja, kjer so 13. maja 1950 prvič pod oznako F1 zapeli mogočni avtomobilski motorji, se vsako leto zgrinja najbolj poznavalsko občinstvo, ki mu streže vrhunski, poznavalski tisk, tako da ne enega ne drugega ni mogoče odpraviti z nekaj puhlicami, frazami in zlaganimi nasmehi, temveč se je treba vselej potruditi za zelo natančne in poglobljene odgovore. Silverstona ni mogoče zblefirati, za prefinjeno angleško publiko je Michael Schumacher sicer izjemen voznik, ki si je že zagotovil posebno mesto v galeriji velikanov bencinskega športa, toda njegova človeška plat, še zlasti primanjkljaj v Angliji nadvse cenjenih vrlin, kot sta gentlemanstvo in fair play, bodo še tako zaslužen aplavz in ovacije vselej zreducirali na raven komornega občinstva. Sicer pa Nemcev v teh krajih tako ali tako že od vojnih časov ne marajo kaj prida …
Ferrari je na težko nalogo dobro pripravljen. Rdeči so se minuli teden udeležili testa v Barceloni, kjer je Michael Schumacher ves čas prednjačil med vozniki devetih moštev in med drugim tudi postavil nov rekord dirkališča z 1:13,471 (seveda je to rekord za F1 z 2,4-litrskim motorjem), ki je za več kot sekundo hitrejši od Alonsove kvalifikacijske zmage (1:14,648) na dirki pred tremi tedni. Ferrari je torej v slabem mesecu naredil velik korak naprej, kar je zagotovo v veliki meri Bridgestonova zasluga. »Silverstone terja zelo natančno nastavitev dirkalnika, kar je izziv vseh izzivov, ki me vselej navdušuje. Na vsak način moram zmanjšati zaostanek 21 točk za Alonsom in trdno smo odločeni, da začnemo veliko vrnitev že to nedeljo,« napoveduje Schumacher. Tudi v taboru prvaka so sicer zelo samozavestni. »Bali smo se dirke v Monaku, tu pa pač ni nobenega razloga, da ne bi bili hitri,« napoveduje šef Renaulta Flavio Briatore.
Sicer pa je napredek obeh gumarjev kljub manjšim motorjem formule 1 spet prinesel strah zaradi vrtoglavih hitrosti. Juan Pablo Montoya, lanski zmagovalec britanske dirke, je opozoril, da je mogoče z novimi gumami ovinka Copse in Becketts spet prevoziti s polnim plinom, vsaj dokler je oprijem cestišča brezhiben, kar prinaša hitrosti prek 280 km/h. To ne bi bilo nič takega, pravi Montoya, če bi bili za ovinkoma primerni izletni coni, kar pa predvsem za Becketts ne drži, saj je prekratek peščeni iztek zavarovan z betonskim zidom. Prav Montoya je tam na enem od testov že doživel grdo nesrečo. Z njegovim pomislekom se strinja tudi prvak Fernando Alonso in samo upamo lahko, da nedelja teh strahov ne bo potrdila.
Preberite v četrtkovi tiskani izdaji Dela.