Od časov romantičnega avtomobilizma, ko so vozniki praktično brez vsake zaščitne opreme pogumno zrli smrti v oči in to drago plačevali, so avtomobilski konstruktorji do danes bencinski šport naredili za razmeroma varnega. Toda tragedije se še vedno dogajajo, tako kot pred slabim mesecem, ko je na reliju za svetovno prvenstvo v Walesu izgubil življenje Michael Park, sovoznik Estonca Markka Märtina. Boleča izguba za britanski avtomobilistični šport (Park je pred časom dirkal z največjima otoškima zvezdama, Richardom Burnsom in Colinom McRaejem) je konstruktorjem dala misliti in že so prišli na dan z novo idejo, dirkaškim tandemom.
»Nesreče so del tega športa in tega pač ni mogoče spremeniti,« pravi tehnični direktor Fordovega relijskega moštva Christian Loriaux, ki v teh dneh končuje načrtovanje novega focusa RS WRC06, čigar prva predstavitev je predvidena že za zadnjo dirko letošnjega SP v Avstraliji. »Lahko le poskušamo zmanjšati tveganje na najmanjšo možno mero, čeravno v takem primeru, kot je bil Parkov, torej ob udarcu v bok avtomobila pri 160 km/h, ne bi nič zaleglo. Seveda, lahko bi naredili avto, ki bi bil tako trden, da bi prenesel tak udarec, toda ob tem bi bil pojemek sil tolikšen, da bi najbrž sam po sebi povzročil smrtne poškodbe,« opozarja Loriaux.
Največji napredek pri varnosti bi dosegli s postavitvijo voznika in sovoznika v tandem, torej enega za drugim, podobno kot sedita pilot in kopilot v bojnem letalu. To pa bi terjalo popolno rekonstrukcijo dirkalnika, opozarja Loriaux, kajti zaradi tega bi morali predrugačiti cel pogonski sklop, torej motor, menjalnik, pogonsko gred in diferencial. Že samo zaradi postavitve sedežev v središče dirkalnika bi morali sredinski greben, ki je posledica pogonske gredi, znižati za najmanj pet centimetrov. »To pomeni, da bi v času, ko poskušamo kar največ privarčevati, podražili dirkalnik za 150.000 evrov,« pravi Fordov konstruktor.
Strokovnjaki se sicer strinjajo, da je zdajšnja bočna zaščita relijskih avtomobilov nezadostna, precej bolj učinkoviti bi bili ob stranskih udarcih kovinski drogovi, kakršne uporabljajo na zelo priljubljenih ameriških dirkah NASCAR. To bi sicer pomenilo dodatno obtežitev za kakih 30 kg, vendar je prednost teh drogov v tem, da se ob udarcu zvijajo navzven, s tem pa tudi oddaljijo točko udarca. »Zaradi zvijanja drogov bi morali opustiti karbonsko satovje, ki ga zdaj uporabljamo za ojačitev vrat in bokov avtomobilov. Mislim, da bi bila to vsekakor dobra zamisel,« se navdušuje Loriaux. Upajmo, da bo to razmišljanje preprečilo nove tragedije.