Ljubljana – Čudno obdobje ženskega tenisa v marsičem pooseblja prva igralka sveta Simona Halep. Kajti če se v tenisu pretakajo milijoni evrov in dolarjev, vodilna igralka z lestvice WTA trenutno sploh nima osebnega proizvajalca opreme. Ko ji je potekla pogodba z Adidasom, preprosto ni našla drugega snubca.
Da Simona Halep kot prva na lestvici WTA še nima naslova za veliki slam, vsaj pri ženskah ni noben poseben pojav, vendar je zato mnogo bolj čudno, da Halepova na OP Avstralije igra brez osebnega proizvajalca opreme. A kako je to sploh mogoče? Za eno od junakinj najbolj priljubljenega športa na svetu bi se morali opremljevalci namreč kar tepsti, toliko bolj, ker so prav teniške igralke največje zvezdnice v ženskem športu, saj za razliko od moških ni prepoznavnih nogometašic, košarkaric, dirkačic F1, boksark, …
Zgodba ima več razlag. Ena od teh je, da je svetovni vrh v ženskem tenisu v zadnjih letih precej razpršen, saj so številne igralke že prišle med najboljše na svetu, potem pa se povsem izgubile. Ena takšnih je tudi zadnja žrtev Halepove v drugem kolu turnirja v Melbournu Eugenie Bouchard (6:2, 6:2), potem ko je Kanadčanka nekoč že zaigrala v polfinalu OP Avstralije in Roland Garrosa ter v finalu Wimbledona, trenutno pa je na 125. mestu lestvice WTA. Edine igralke, ki so zvezdniški sij uspele zadržati skozi daljše obdobje, so Serena Williams, Marija Šarapova in Venus Williams, a tudi med njimi je imela Rusinja težave z dopingom, pri sestrah Williams pa je zares dominantna zgolj Serena.
Adidas zavrnil nove zahteve
Uradne razlage, zakaj Halepova in Adidas nista podaljšala pogodbe (sodelovali so od leta 2014), ni ponudila nobena od vpletenih strani, vendar je resnica vseeno prišla na plano. Ker se je romunska igralka povzpela vse do vrha lestvice WTA, so namreč v njeni ekipi povečali želje in od Adidasa zahtevali precej višje prejemke, toda pri znanem proizvajalcu opreme tovrstnih zahtev niso bili pripravljeni izpolniti. Ker Halepova potem ni našla ustreznega snubca pri drugih opremljevalcih, je spet potrkala na Adidasova vrata, toda bila je prepozna, ker so pri nemškem podjetju že zapečatili proračun za leto 2018.
Nenavadna situacija za prvo igralko sveta naj bi se vendarle kmalu končala. K sodelovanju naj bi jo povabil Nike, pri čemer je jasno, da je trenutno v precej boljšem pogajalskem položaju ameriški opremljevalec. Hkrati bi Nike pridobil nekaj sveže krvi v svoj ženski teniški program, potem ko je Bouchardova precej nazadovala, Serena Williams je v jeseni svoje kariere, sloves Šarapove pa je omadeževan.
Kitajci odpirajo denarnico
Da ženski tenis izgublja gledalce, dobro opazijo tudi moški teniški igralci, zato marsikoga moti, da so nagrade na največjih turnirjih za moške in ženske enake, čeprav moški igrajo na tri dobljene nize, ženske samo na dva. Kljub temu je v ženskem tenisu še vedno obilo vlagateljev, ki so za najboljše igralke pripravljeni na široko odpreti denarnico. Med njimi so organizatorji turnirja v Šenženu na Kitajskem, ki so uspeli pridobiti organizacijo zaključnega turnirja WTA za naslednjih deset let. Letos bo turnir v Singapurju, naslednjo dekado na Kitajskem, kjer bo leta 2019 denarni sklad 14 milijonov dolarjev, kar je dvakrat več od sedanje nagrade. Prav tako so na Kitajskem prepričani, da bodo brez težav napolnili dvorano za 12 tisoč gledalcev, saj ima mesto Šenžen prek deset milijonov prebivalcev, širša regija pa še več.