Ljubljana - Tudi najbolj hrabri vozniki formule 1 so uvodni dirki sezone v Avstraliji in Maleziji označili za eni najbolj nevarnih nasploh. Dvojni zmagovalec Jenson Button je obakrat dirko končal za varnostnim avtomobilom.
V Melbournu je dirkače močno ovirala slepeča svetloba ob zahajanju, zaradi katere sploh niso videli robov steze ob izstopih iz zavojev. Razmere so tudi botrovale trčenju Sebastiana Vettla in Roberta Kubice tik pred koncem. V Sepangu je tropska nevihta na polovici ustavila dirko in progo spremenila v bazen, zato so najuspešnejšim razdelili le polovico točk. Zato se poraja vprašanje, kakšen smisel imajo večerne dirke. Že res, da evropskim navdušencem omogočajo ogled ob sprejemljivih terminih, vendar so vse bolj izraziti negativni stranski učinki.
"Ko so prekinili dirko, je bilo že skoraj nemogoče voziti. Odločitev o končanju je bila pravilna. Mislim, da v bolj nevarnih razmerah še nikdar nisem dirkal," je po VN Malezije povedal svetovni prvak Lewis Hamilton, ki je za sedmo mesto dobil eno točko. Obe dirki sta se začeli ob neobičajnem času, ob 17. uri. Kar nekaj tekmovalcev je odločitev označilo za veliko napako. "Dirka bi morala biti ali podnevi ali ponoči, ne pa nekje vmes. To je noro," nad potezami Mednarodne avtomobilistične zveze (FIA) in Bernieja Ecclestoneja ni navdušen voznik Ferrarija Felipe Massa, ki je tako kot njegov moštveni kolega Kimi Räikkönen ostal praznih rok na obeh večernih dirkah.
Kritičen je bil tudi vodilni v svetovnem prvenstvu Button: "Nihče od nas ni niti enkrat pomislil, da gre za dobro zamisel."
Najdejo pa se tudi takšni, ki s tem nimajo težav. Še več, nekdanji dirkač in zdaj televizijski komentator Eddie Jordan je bil prav navdušen nad VN Malezije: »Če mene vprašate, je bila ena ura dirkanja boljša od treh ali štirih, ki sem jih videl prej. Bilo je fantastično. Formula je prepogosto dolgočasna. Takšne razmere prineseje razburjenje. Razumem skrb za varnost, toda Malezija je bila vedno takšna, skrajno nepredvidljiva." Z njim se deloma strinja Rubens Barrichello, Buttonov moštveni kolega: "Malezija vedno poskrbi za smešne stvari. Na dirkališčih, kot je denimo na Madžarskem, je sicer vse lepo in prav, vendar steza ne zbuja nobenih čustev. Tako je kot v Monaku. Tam ni nobenega pravega prehitevanja in ga tudi nikoli ne bo."
Dirka v Sepangu bi sicer morala biti ponoči, tako kot v bližnjem Singapurju, toda zaradi previsokih stroškov postavitve reflektorjev so je premaknili v pozno popoldanski termin. V debato o dirkanju v mesečini se je vključil tudi novi malezijski premier Najib Razak in dejal, da štart ob 17. uri ni primeren: "Sprejemamo dosežene rezutate, toda v prihodnje moramo najti bolj ustrezen termin. Morda nekaj ur prej."