Li Ning dobro unovčil spektakularno prižiganje ognja

Nekdanji kitajski telovadec Li Ning, danes pa poslovnež, je odlično unovčil slovesno odprtje olimpijskih iger, ko je kot nosilec bakle "poletel" pod streho stadiona Ptičje gnezdo.

Objavljeno
12. avgust 2008 14.27
STA/Al.T.
STA/Al.T.

Peking - Nekdanji kitajski telovadec Li Ning, nosilec treh zlatih odličij na olimpijskih igrah leta 1984 v Los Angelesu, danes pa poslovnež, je odlično unovčil petkovo slovesno odprtje olimpijskih iger, ko je kot zadnji nosilec olimpijske bakle "poletel" pod streho stadiona Ptičje gnezdo in po nekajminutni hoji "po zraku" prižgal olimpijski ogenj.

 

Danes 44-letni Li Ning je namreč milijarder in lastnik podjetja, ki izdeluje športno opremo. Ko se je v ponedeljek začelo trgovanje na hongkonški borzi, so delnice podjetja, ki nosi njegovo ime, poskočile za skoraj šest odstotkov.

 

Li Ningov spektakularni zračni sprehod tako podjetju, ki ga je ustanovil leta 1990, ni prinesel le slave, ampak po pisanju dnevnika South China Morning Post tudi okoli 30 milijonov ameriških dolarjev dodatnega dohodka. "To bi bil lahko na koncu največji oglaševalski podvig v zgodovini olimpijskih iger," je po pisanju dnevnika dejal neimenovan strokovnjak za oglaševanje.

 

Li Ning Sports Company danes tekmuje z velikani, kot sta Adidas in Nike. V Adidasu, ki je tudi uradni opremljevalec iger, niso želeli komentirati morebitne preferenčne obravnave Li Ningovega podjetja. Li Ning in ostali nosilci olimpijske bakle so sicer na slovesnem odprtju nosili Adidasove majice.

 

DVD s posnetkom slovesnega odprtja že na policah

 

Na policah kitajskih trgovin je od danes uradni DVD s posnetkom slovesnega odprtja olimpijskih iger v Pekingu. Organizatorji si pri tem prizadevajo, da bi zagotovili dovolj izvodov, da kupcem ne bi bilo treba po DVD k prodajalcem piratskih posnetkov. DVD je bil pripravljen za tisk že nekaj ur po koncu spektakularne slovesnosti, na kateri je 22.000 nastopajočih predstavilo dosežke 5000-letne kitajske civilizacije. "Naša ekipa je delala pozno v noč, da bi pripravila posnetek," je povedala direktorica marketinga Kitajske centralne televizije (CCTV) Chen Chunli.

 

Naslednje jutro je šel DVD v tisk v Pekingu, Šanghaju, Guangzhouu, Dalianu in Chengduju, v ponedeljek pa so še tople ploščke dostavili prodajalnam. V prvi izdaji so natisnili milijon izvodov, ki so naprodaj po priporočeni ceni 55 juanov (5,3 evra). CCTV sicer pričakuje, da bodo skupaj prodali tri milijone izvodov.

 

Cilj hitre distribucije DVD v petih mestih je bil preprečiti prodajo piratskih posnetkov petkove prireditve, čeprav so se prve nezakonite kopije televizijskega posnetka pojavile že v nedeljo v mestu Harbin na severu države. "Takoj smo obvestili lokalne oblasti in še preden je naš izdelek prišel na trg, so piratske kopije že izginile," je povedala Chenova.