Športniki na OI ne smejo čutiti Slovenije

Slovenski olimpijci na OI Pekingu ne bodo veliko pripomogli h krepitvi tržne znamke I feel Slovenia, saj pravila Mednarodnega olimpijskega komiteja prepovedujejo nošenje logotipov na oblačilih.

Objavljeno
03. avgust 2008 20.40
Nov slogan in logotip Slovenije
Matjaž Ropret
Matjaž Ropret

Ljubljana - Slovenski olimpijci na olimpijskih igrah v Pekingu, ki se bodo začele konec tedna, ne bodo veliko pripomogli h krepitvi tržne znamke I feel Slovenia. Na oblačilih in tekmovalnih dresih namreč tega logotipa ni, saj to prepovedujejo pravila Mednarodnega olimpijskega komiteja. Tako bodo slovenski športniki nastopili zgolj v enotnih barvah - zeleni, modri in beli. Logotip tržne znamke Slovenije bodo lahko na tribunah razkazovali navijači slovenskih športnikov, ki pa jih najbrž ne bo veliko.

 

Slovenski športniki naj bi letos v Pekingu nastopili vsaj v poenotenih dresih. Prevladujoči barvi sta modra in bela, pojavlja pa se še zelena. Toda na dresih je le napis Slovenia ali celo samo slovenski grb, ni pa slogana I feel Slovenia, čeprav so dresi oblikovno precej prazni. Polona Čehovin, ki je pri Olimpijskem komiteju Slovenije (OKS) odgovorna za marketing, je pojasnila, da takega logotipa na oblačilih športnikov ne sme biti. »Po pravilih Mednarodnega olimpijskega komiteja je vsaka oznaka, logotip ali kaj podobnega komercialna oznaka. Med te se uvrščajo tudi razlikovalni znaki države.« Po besedah Čehovinove so imeli težave že s prejšnjim turističnim simbolom Slovenije, rožicami, ki so jih morali skakalci na igrah v Torinu na čeladi prekriti. »Tudi za opremljevalce reprezentanc je strogo določeno, kako velik je lahko njihov znak na dresih. In sicer veliko manjši, kot jih proizvajalci uporabljajo,« je še povedala Polona Čehovin.

 

Olimpijci bodo tako v Pekingu nastopili v zeleno-modro-beli podobi, ki jo poskušata OKS in Slovenska turistična organizacija (STO) poenotiti v vseh športnih panogah. Čeprav priročnik znamke Slovenije govori o slovenski zeleni, je pri športnih oblačilih večji poudarek na modri in beli, vsaj, če sodimo po videnem na predstavitvi kolekcije olimpijskih oblačil. Športniki bodo sicer zunaj tekmovanj oblečeni v zlato-srebrne barve, ki s slovensko celostno podobo nimajo prav nič skupnega, gre pa za oblačila, ki jih je pripravila Mura. Podoba sicer ni nadzorovana, tako Hrvaška lahko brez zadržkov uporablja šahovnico, Nizozemci pa so vedno v oranžnem. Logotip je mogoče uporabljati le na navijaških pripomočkih (šalih, majicah in podobnem). Vendar majic in drugih izdelkov s slovenskim logotipom, ki naj bi jih tržila STO, še vedno ni v množični prodaji. Med igrami v Pekingu STO stavi predvsem na slovensko hišo, v kateri poleg OKS sodelujeta še Gospodarska zbornica in Japti. V hiši naj bi bilo 128 udeležencev, ki se bodo predstavljali Kitajski in svetu, predvsem iz vrst gospodarstva.

 

Iz tiskanega Dela