Angela Merkel v  Aziji, a nujen je pogovor z Avstrijo

Kanclerka sredi begunske krize potuje na Kitajsko.

Objavljeno
27. oktober 2015 20.13
Barbara Kramžar, Berlin
Barbara Kramžar, Berlin
Berlin – Voditelj sestrske bavarske CSU je nemški krščanskodemokratski kanclerki za omejitev sedanjega nenadzorovanega priseljevanja v državo dal časa le še do praznika vseh svetih, kljub ultimatu Horsta Seehoferja pa bo Angela Merkel prihodnje dni preživela na Kitajskem.

Begunska kriza se z vsakim dnem bolj zaostruje in bavarski premier tudi sosednjo Avstrijo obtožuje, ker tisoče beguncev preprosto dovaža na mejo z Nemčijo. »Kanclerkina naloga je, da se pogovori z Avstrijo,« je bil oster Seehofer, konec koncev sta se Merklova in njen avstrijski kolega Werner Faymann po telefonu dogovorila tudi o odprtju meja. Angela Merkel pa se bo v prihodnjih nekaj dneh pogovarjala predvsem s kitajskimi voditelji, saj kljub begunski krizi ni odpovedala obiska pri eni najpomembnejših azijskih in svetovnih gospodarskih velesil.

Če begunska kriza prizadeva nemško politiko, pa je azijska velikanka izjemnega pomena za nemško gospodarstvo in s tem posredno tudi za vladajoče v Berlinu in deželnih prestolnicah. Ko je kitajska centralna banka poleti razvrednotila juan, je nemški borzni indeks Dax takoj izgubil dva odstotka: posli s Kitajsko skrbijo za skoraj sedem odstotkov vsega nemškega izvoza, pa čeprav so mnoga podjetja zaradi selitve proizvodnje h kupcem manj odvisna od valutnih pretresov. Dosedanji cvetoči gospodarski odnosi pa so Nemčiji pomagali premagovati celo zadnje finančne in evrske krize in samo v minulih desetih letih se je vrednost nemškega izvoza z 21 milijard evrov dvignila na več kot 74 milijard.

V zadnjem času pa se nemški izvoz na Kitajsko zmanjšuje in če lahko krivde za takšen razvoj pripišejo kitajskim gospodarskim težavam ter omejevalni birokraciji, bo nemška politika najbrž poslušala preprečiti, da bi svoje dodale nemške. Avtomobilsko podjetje Volkswagen, obtoženo goljufanja pri meritvah izpuhov dizelskih motorjev, na Kitajskem proda skoraj štirideset odstotkov svoje proizvodnje, in kanclerko na poti spremlja tudi novi predsednik uprave Matthias Müller. Vsaj glede afere z dizelskimi motorji je lahko na poti bolj sproščen. Kitajci neradi kupujejo dizelske avtomobile in tudi pri Volkswagnu tam v veliki večini prodajajo in proizvajajo bencinske.