Poročilo namiguje, da je bil let MH17 sestreljen

Iz poročila je razvidno, da tragedije ni povzročila tehnična napaka ali morebitna napaka posadke.

Objavljeno
09. september 2014 11.24
UKRAINE-CRISIS/AIRPLANE
Ma. Ja., Delo.si
Ma. Ja., Delo.si

14:18: Na poročilo nizozemskih preiskovalcev so se že odzvali uporniki z vzhoda Ukrajine, ki so ponovili, da za nimajo orožja, ki bi lahko sestrelilo potniško letalo.

11:47: V času nesreče so bila na območju še tri potniška letala. V trenutku, ko so z letom MH17 izgubili sik, je bilo najbližje od njega oddaljeno približno 30 kilometrov, so v poročilu zapisali preiskovalci.

11:45: V času nesreče je letalo letelo v območju, kjer je bil potniški promet dovoljen. Letalo je vseskozi letelo v isti smeri, z enako hitrostjo in na enaki višini, ko so kontrolorji z njim ob 13.19:59 izgubili stik. Posadka se na prihodnje pozive nadzornikov letalskega prometa ni več odzvala, niti ni pred tem oddala klica v sili.

11:40: Nizozemski preiskovalci so v poročilu sklenili, da je bila posadka malezijskega letala ustrezno usposobljena in je imela vsa zdravstvena potrdila za opravljanje leta. Tudi letalo je bilo po njihovih ugotovitvah v primernem stanju, da opravi let. O tehničnih napakah niso poročali.

11:23: Črni skrinjici letala s prizorišča nesreče niso odstranili preiskovalci, ampak uporniki. Po nekaj dneh so jih predali malezijskim preiskovalcem. Skrinjici so nato poslali na analizo v Farnborough. Preiskovalci niso našli dokazov o prirejanju podatkov na črnih skrinjicah letala, piše v poročilu.

11:09: Ukrajinski preiskovalci so prvi ogled kraja nesreče opravili že isti dan. Preiskava tragedije je bila nato nekaj dni pozneje zaupana nizozemskim preiskovalcem. Tem so na pomoč priskočili tudi strokovnjaki iz Avstralije, Francije, Nemčije, Indonezije, Italije, Malezije, Rusije, Velike Britanije, ZDA, Evropske agencije za varnost v letalskem prometu in strokovnjaki Mednarodnega letalskega odbora.

11:08: »Prvi rezultati preiskave kažejo na zunanji vzrok nesreče leta MH17,« je po pisanju agencije AP dejal vodja nizozemskega odbora za varnost, ki vodi preiskavo, Tjibbe Joustra. Dodal je, da bo za določitev natančnejšega vzroka potrebna dodatna preiskava, med katero bodo zbrali nove dokaze.

11:08: »Škoda, ki jo je mogoče opaziti na sprednjem delu letala, kaže na to, da je letalo z zunanje strani prebilo večje število visokoenergijskih objektov,« so preiskovalci zapisali v poročilu. »To je verjetno privedlo do izgube strukturne integritete letala in njegovega razpada sredi leta,« so dodali. Kot morebiten vzrok nesreče so izključili tehnično napako in zapisali še, da zvočni posnetki iz pilotske kabine ne kažejo na to, da se je letalo znašlo v krizni situaciji.

Dejstvo, da je letalo zadelo »večje število objektov z veliko hitrostjo«, pojasnjuje nenadno prekinitev beleženja podatkov na črnih skrinjicah in sočasno prekinitev stika s kontrolorji letenja ter izginotje letala z radarja, razkriva poročilo.

10:45: Letalo je bilo v nesreči povsem uničeno, njegove razbitine pa raztresene na velikem območju južno in zahodno od vasi Hrabove na vzhodu Ukrajine.

10:43: Na letu MH17 je bilo 283 potnikov in 15 članov posadke. Daleč največ potnikov − 193 − je bilo državljanov Nizozemske, 43 Malezijcev, 27 Avstralcev, 12 Indonezijcev, deset Britancev, štorje Nemci in prav toliko Belgijcev, trije Filipinci ter po en državljan Kanade in Nove Zelandije.

10:35: Fotografije razbitin MH17 kažejo, da je bilo letalo na številnih mestih predrto z zunanje strani, kar je povzročilo, da je boeing 777 razpadel med letom, po pisanju STA razkriva poročilo.

10:34: Ekipa nizozemskih preiskovalcev je v danes objavljenem predhodnem poročilu o nesreči leta MH17 ugotovila, da je letalo razpadlo v zraku, potem ko ga je »od zunaj prebilo večje število visokoenergijskih objektov«. Preiskovalci sicer niso zapisali, da je boeing 777 sestrelila raketa zemlja−zrak, a njihove ugotovitve na to možnost namigujejo, piše agencija AP.

10:23: Poročilo v angleškem jeziku lahko preberete tukaj.

10:04: Nizozemski preiskovalci so v danes objavljenem predhodnem poročilu o tragični nesreči leta MH17 ugotovili, da je letalo »prebilo večje število visokoenergijskih objektov«, poroča BBC. Dokazov o tehnični napaki ali napaki pilota niso našli.

***

Haag − Nizozemski preiskovalci bodo danes naposled objavili predhodno poročilo o vzroku strmoglavljenja leta MH17, ki se je 17. julija zrušilo na vzhodu Ukrajine, pri čemer je umrlo vseh 298 potnikov in članov posadke na krovu letala. Končno poročilo pričakujejo šele sredi prihodnjega leta.

Boeing 777 malezijske letalske družbe Malaysia Airlines, ki je bil na poti med Amsterdamom in malezijskim glavnim mestom Kuala Lumpur, je strmoglavil nad območjem, kjer so že nekaj tednov potekali spopadi med ukrajinsko vojsko in uporniki. Nemudoma so se pojavile domneve, da je bilo letalo sestreljeno − Kijev in Zahod sta za tragedijo obdolžila upornike in Rusijo, ki jim je po njihovih besedah dostavila orožje, v Moskvi pa so po drugi strani odgovornost pripisali ukrajinskim silam.

To bo šele prvo poročilo o tragičnem dogodku. Temeljilo bo na virih, dostopnih preiskovalcem iz vrst nizozemskega preiskovalnega urada za varnost (OVV), ki si prizorišča strmoglavljenja letala sicer niso mogli ogledati zaradi spopadov, ki potekajo na območju. Pri preiskavi so se tako zanašali na podatke črnih skrinjic − te so analizirali v Farnboroughu v Britaniji − ter na fotografije, videoposnetke in pričevanja ukrajinskih preiskovalcev. Nizozemski strokovnjaki kljub temu ocenjujejo, da lahko na podlagi zbranih informacij pridejo do pomembnih ugotovitev.

Preiskovalci sicer opozarjajo, da so preiskali zgolj vzrok nesreče, ne pa tudi, kdo je zanjo odgovoren. Poročilo tako ne bo pripisalo krivde za tragedijo. V prihodnjih mesecih se bo preiskava nadaljevala in pristojni strokovnjaki upajo, da bo končno poročilo nared sredi prihodnjega leta.