Italija zaradi Fiatove zavajajoče opreme tarča preiskave EU 

Evropska komisija trdi, da so italijanske oblasti ignorirale prisotnost goljufive opreme v Fiatovih avtomobilih.

Objavljeno
17. maj 2017 19.45
FILES-ITALY-AUTO-FIAT-EU-EMISSIONS
Šp. B., STA
Šp. B., STA
Bruselj - EU je sprožila postopek ugotavljanja kršitev pravnega reda EU proti Italiji, ker ta menda ni zadostno preiskala obtožb o goljufanju italijanskega proizvajalca Fiat na avtomobilskih testih. Obtožbe so se pojavile po izbruhu tako imenovane afere dieselgate, v katero se je z goljufanjem na okoljskih testih dizelskih vozil zapletel nemški Volkswagen.

Volkswagen je leta 2015 priznal, da je 11 milijonov dizelskih avtomobilov po vsem svetu opremil z goljufivo programsko opremo. Ta je zagotovila, da so bili izpusti škodljivih plinov v avtomobilskem izpuhu na uradnih testih nižji od dejanskih na cesti.

Evropska komisija se je danes odločila Italiji poslati uradni opomin z zahtevo, naj se odzove na pomisleke o nezadostnem ukrepanju v zvezi s strategijami za nadzor izpustov, ki se jih je posluževala skupina Fiat Chrysler Automobiles. Gre za prvi korak v postopku ugotavljanja kršitev pravnega reda EU.

»V skladu z veljavnim pravom EU so nacionalni organi odgovorni za preverjanje, da tip osebnega vozila izpolnjuje vse standarde EU, preden se posamezna vozila lahko prodajajo na enotnem trgu. Kadar proizvajalec avtomobilov krši zakonske zahteve, morajo nacionalni organi sprejeti popravljalne ukrepe (kot je odpoklic) ter uvesti učinkovite, odvračilne in sorazmerne kazni, določene v nacionalni zakonodaji,« so pojasnili v Bruslju.

Evropska komisija ob tem dodaja, da zakonodaja EU za homologacijo prepoveduje odklopne naprave, kot so programska oprema, časovne naprave ali temperaturna okna, ki povzročajo večje emisije dušikovih oksidov izven preskusnega cikla, razen če jih je mogoče upravičiti s potrebo po zaščiti motorja pred okvarami ali poškodbami ali z varnim delovanjem vozila. »Kot je komisija že večkrat poudarila, je izjema glede prepovedi natančno to: izjema, ki jo je treba razlagati ozko,« so še poudarili.

Komisija tako zdaj uradno poziva Italijo, naj odgovori na pomisleke, da Fiat ni ustrezno utemeljil tehnične potrebe uporabljene odklopne naprave. Poleg tega želi, da Italija razjasni, ali ni izpolnila svoje obveznosti sprejetja popravljalnih ukrepov ter naložitve kazni proizvajalcu avtomobilov.

Odločitev Bruslja je bila sicer pričakovana, italijanski minister za promet Graziano Delrio pa je izrazil razočaranje. Italija ima sicer za odgovor dva meseca časa.