Nemške vinjete za osebna vozila začasno na ledu

Berlin je po odločitvi evropske komisije preložil izvajanje nove zakonodaje na »poznejši čas«.

Objavljeno
19. junij 2015 10.41
Barbara Kramžar, Berlin
Barbara Kramžar, Berlin
Berlin − Po odločitvi evropske komisije, da bo sprožila postopek proti nemškim načrtom za avtocestne vinjete ob enakovrednem znižanju davka na motorna vozila za v Nemčiji registrirane osebne avtomobile, je nemško ministrstvo za promet preložilo program na kasnejši čas. Nekateri nemški opazovalci ugibajo o vseevropskih vinjetah.

Na nemškem ministrstvu za promet pravijo, da bodo za prihodnje leto načrtovane vinjete v najboljšem primeru uvedene leta 2017, saj bodo počakali na pravno odločitev, a bodo hkrati nadaljevali priprave nanje. »Zvezna vlada je jasno naznanila, da je zakonodaja skladna z EU,« je za časopis Bild povedal pristojni minister Alexander Dobrindt. Predsednik evropske komisije Jean-Claude Juncker je že prej grozil s pravnim postopkom, odkar je vinjetna zakonodaja začela veljati, pa ukrepa tudi slovenska komisarka Violeta Bulc. Evropsko komisijo moti tudi »nesorazmerno visoka« cena kratkoročnih vinjet za osebna vozila na nemških avtocestah. Vozniki tovornih vozil že zdaj plačujejo njihovo uporabo.

Osemtedenski rok

Po prejetju pisma iz Bruslja z argumenti proti novi zakonodaji bo imela nemška vlada osem tednov časa za odgovor. Če Bruslja ne bodo prepričali o svojem prav, jih morda čaka tožba pred evropskim sodiščem. Minister Dobrindt kljub temu napoveduje odločen spopad za nemške vinjete. Kjer evropska komisija vidi diskriminacijo drugih državljanov EU, v Münchnu verjamejo, da lahko domače davke spreminjajo po svoji volji: če jih hočejo za svoje državljane ukiniti, po njihovem prepričanju evropska komisija pri tem nima nobene ­besede.

Vinjete za tuja osebna vozila so po teh prepričanjih pravične zato, ker ta doslej niso prispevala za vzdrževanje preobremenjenih in popravil nujno potrebnih nemških avtocest. »Nihče ne bo diskriminiran,« je zatrdil minister Dobrindt, ki je z bavarskim premierom Horstom Seehoferjem med zadnjo predvolilno kampanjo zagotavljal nemškim davkoplačevalcem, da ne bodo dodatno obremenjeni.

Medtem ko opozicija zahteva umik sporne zakonodaje, prometni predstavnik parlamentarne frakcije CSU in krščanskodemokratske CDU Ulrich Lange zahteva, naj evropska komisija pregleda vse vinjetne sisteme v Evropi. Nekateri že ugibajo, ali ne bo poraz nemškega vinjetnega sistema na koncu prinesel vseevropskih vinjet, ki jih bodo zaračunavali po prevoženih razdaljah. To je konec januarja predlagala tudi slovenska komisarka Violeta Bulc, ki je kot smiselno ocenila uvedbo skupnega sistema plačevanja cestnin EU, po katerem bi tudi vozniki osebnih vozil plačevali izključno po številu prevoženih kilometrov in s tem dejanske stroške za ceste in okolje.

Nove tehnologije omogočajo nove zamisli, pa čeprav bi se morale članice EU šele dogovoriti, ali bi bil tak sistem obvezen za vse ali bi se lahko države same odločale o sodelovanju ter o tem, katere ceste bi vključili v cestninski sistem, je tedaj za nemški časopis ocenila komisarka, ki bi vrnila prihodke od cestnin v države članice za gradnjo in vzdrževanje infrastrukture.