Berlin − S soglasjem (ali natančneje: brez nasprotovanja) bundesrata je padla še zadnja ovira za vinjete za osebna vozila na nemških avtocestah − za tuje voznike. Nemškim bodo namreč denar vrnili s primernim nižanjem davka na motorna vozila.
V zadnjih še delujočih mesecih sedanje velike koalicije Angele Merkel je bavarski prometni minister Alexander Dobrindt vendarle dosegel vinjete za osebna vozila na nemških avtocestah. Ukrep je bil dolgo sporen, saj so skupaj z njim napovedovali tudi primerno nižanje davka na motorna vozila, registrirana v Nemčiji, a je po zatrjevanju Dobrindta, da so domači davki nemška stvar, po nekaj prilagajanjih prikimala tudi evropska komisija, bundesrat pa je soglašal pred tednom dni.
Plačevanje tovornjakov urejajo že zdaj, na nemških avtocestah pa bodo morali v prihodnosti vožnjo plačevati tudi vozniki osebnih vozil. Višina plačila bo odvisna tudi od moči motorja in prijaznosti do okolja in bo za letno uporabo variirala med 67 in 130 evri, za tuje voznike pa bosta za krajši čas na voljo tudi desetdnevna vinjeta med 2,50 in 25 evri ter dvomesečna med sedmimi in petdesetimi evri. Vinjet ne bo treba lepiti na vetrobranska stekla, saj jih bodo nadzorovali s pomočjo registrskih tablic, za kršitve pa so predvidene kazni.
Začetek plačevanja vinjet na nemških avtocestah najavljajo za leto 2019, že kmalu pa bodo objavili vseevropski razpis za iskanje najboljšega nosilca projekta. A je še vedno nekaj ovir, saj nekatere sosednje države, kot je Avstrija, grozijo s tožbo, številni Nemci pa dvomijo o finančni koristi novega sistema.
Medtem pa pristojna evropska komisarka Violeta Bulc že načrtuje vseevropske vinjete. Predvideva natančno sledenje prevoženih kilometrov vsakega vozila, kar bi bil temelj pravičnejšega in preprostejšega zaračunavanja cestnin, prilagojenega dejanski škodi za okolje in s sredstvi za infrastrukturna dela posameznih držav. Za zdaj s takšno zamislijo slovenske komisarke soglaša le četrtina nemških voznikov, a se bodo morda po uveljavitvi svojih vinjet bolj navadili nanjo. Vsaka država bo sama odločala, ali se bo pridružila vseevropskemu sistemu.