Za Grke je privatizacija letališč »kolonialna politika«

Trideset letališč, ki ustvarjajo izgubo, bi država obdržala, 14 dobičkonosnih pa naj bi privatizirali.

Objavljeno
23. julij 2015 13.23
S. P., Delo.si, STA
S. P., Delo.si, STA
Atene − Grški minister za infrastrukturo Hristos Spircis je kritičen do načrtovane privatizacije 14 regionalnih grških letališč, ki jih želi kupiti nemški Fraport. To je primerjal s kolonialno politiko, danes poroča nemška tiskovna agencija DPA.

»Atene bi morale prodati 14 letališč, ki prinašajo dobiček, drugih 30 letališč, ki ne ustvarjajo dobička in jih je treba subvencionirati, pa ostane pri grški državi. To prej ustreza koloniji kot članici EU,« je za oddajo Monitor na nemški televiziji ARD dejal Spircis.

Fraport je novembra lani z grškim partnerjem na razpisu dobil koncesije za upravljanje treh letališč na celini in 11 na otokih, med drugim v Solunu, na Kreti, Krfu, Rodosu, Mikonosu in Santoriniju.

Letališča so hoteli nato prevzeti, a je vlada premiera Aleksisa Ciprasa po prihodu na oblast privatizacijo postavila v negotovost. Koncesije za 40 let so bile po takratnem dogovoru vredne 1,2 milijarde evrov, pogodbe pa naj bi dokončno uskladili še letos.

Prvi mož Fraporta, ki je lani prevzel tudi Aerodrom Ljubljana, Stefan Schulte je ta teden dejal, da so še vedno pripravljeni prevzeti letališča in da je dogovorjeno, da se bodo pogovori začeli znova.