Fotografija tedna: Barbara Gregurič Silič

Tokratno izbranko tedna ocenjuje Izidor Gašperlin.

Objavljeno
03. januar 2014 15.47
Izidor Gašperlin
Izidor Gašperlin

»Med družinskim sprehodom po parku Brdo je moj pogled pritegnila velika steklena stena ob gradu Brdo, ki je kar klicala po iskanju odsevov. Moji dekleti sta se v otroški razigranosti z veseljem podili po potki ob steni. Čakala sem le na pravi trenutek. Fotografija, ki je nastala, ima naslov Paralelni svet,« je zapisala avtorica fotografije Barbara Gregurič Silič.

Oprema: Canon EOS 500D

Nastavitve: f 6,3, 1/640 s, ISO 200, F 60 mm

Ocenjuje Izidor Gašperlin

Tehnika

Avtorica je uravnoteženo ujela kombinacijo svetlobe v prednjem kadru in v odsevu. Histogram pokaže, da bi bila lahko osvetlitev še malo višja, s tem bi dobili nekaj več svetlobe na obrazu prednje deklice. Pogrešamo vsaj nekaj detajlov na njenih očeh. Je pa malo pretemni obraz edini moteč detajl na odlično uspelem posnetku. Precej odprta zaslonka je pripomogla k dodatni zameglitvi odseva in ga tako še bolj loči od prednjega kadra. Zelo kratek čas je zamrznil gibanje deklic, ki zato odlično izstopita iz posnetka in vzpostavita prijetno medsebojno dinamiko. Prileglo bi se nekaj več kontrasta, s čimer bi se omilil vtis prevladujoče sivine.

Kompozicija

Tudi kompozicija je tako rekoč brezhibna in povsem podpira avtoričino idejo. Vstop prednje deklice je odličen, na pravem mestu, okrog nje je ravno prav prostora. Od odseva v steklu je odrezana z lepo izpeljano rahlo diagonalo stene, ki uravnoteženo odreže trikotnik spodaj in na desni. Ker sta deklici ujeti ravno pravi čas, da tvorita prijetno kontradiagonalo, pogled sproščeno in z zanimanjem potuje po posnetku. Ob tem ostaja edino občutek, da je zgoraj malenkost preveč praznine, sploh ker je nasprotno v prednjem planu rez pod skirojem dokaj tesen.

Žanr/vsebina

Odsevi in paralelni svetovi običajno pritegnejo našo pozornost in s tem fotografijo delajo zanimivejšo. Če je vse skupaj še tako dobro izvedeno, kot je pri tej fotografiji, je naše zadovoljstvo toliko večje. Paralelnost, na katero nas napeljuje avtorica tudi z naslovom, vedno ponuja različne razlage, predvsem pa nas zadrži pri opazovanju in raziskovanju fotografije in razmisleku o njeni vsebini. Ravno prav vidne zavese za steklom poudarjajo paralelnost, hkrati pa zaporedje vertikal nakazuje gibanje deklic. Kljub zamrznjenemu gibanju posnetek deluje dinamično, k temu seveda precej pripomoreta odlično izpeljani diagonali. Tudi sence na tleh povečujejo dinamičnost, hkrati pa poudarijo občutek globine. Deklici sta ujeti v skoraj optimalnem trenutku. Že delček sekunde pozneje bi se zadnja deklica izgubila v močnih vertikalah zaves, glavo prednje pa bi presekala steklena spoja. Zato lahko povzamemo, da je avtorici popolnoma uspelo uresničiti namen in narediti zelo zanimiv posnetek.

Nasveti za izboljšave

Pri fotografiranju:
Nekaj izravnave osvetlitve v plus, kadrirati malenkost niže. Morda bi bilo še bolje, če bi bil posnetek narejen trenutek prej in bi bili obe deklici v še boljšem položaju glede na steklene spoje.

Pri obdelavi: Zaradi podosvetlitve je v poobdelavi težko dodati sicer potrebne kontraste, ker bi s tem še potemnili obraz deklice v prednjem planu. Poskusiti s selektivno obdelavo in pri tem obdržati čim svetlejši obraz in ga po možnosti še lokalno posvetliti. Morda še zgoraj poskusiti z rezom do največ polovice razdalje do dekličine glave.