Fotografija tedna: Gaber Košir

Tokratno izbrano fotografijo tedna ocenjuje Izidor Gašperlin.

Objavljeno
28. september 2013 21.59
Izidor Gašperlin
Izidor Gašperlin

»Ker nimam navade nositi aparata ves čas s seboj, sem se pred časom odločil, da bi poleg aparata DSLR imel še enega kompaktnega, ki bi ga imel ves čas s seboj v avtu. Kupil sem rabljenega canona. Fotografija je nastala na deževen dan v pokriti hali nekdanje železarne na Jesenicah. Malo sem se igral s tehniko sledenja in preizkušal različne čase osvetlitve.«

Oprema: fotoaparat Canon A590

Nastavitve: f 8, 1/10 s

Ocenjuje Izidor Gašperlin

Tehnika

Poteg (panning) spada med zahtevnejše fotografske tehnike, saj poleg znanja zahteva veliko občutka in tudi spretnosti. Avtor s to fotografijo pokaže, da tehniko že kar dobro obvlada. Gre namreč za precej uspešen posnetek, saj je gibanje kolesarke lepo ujeto. Zgornji del telesa je izrazito ostrejši od vsega drugega v kadru, kar pomeni, da je bilo sledenje z aparatom skoraj optimalno. Rezerva je samo še v malenkost več ostrine na obrazu, potem bi glede potega res težko kaj pripomnili. Fotografija je korektno osvetljena, nekaj preosvetljenih detajlov v zadnjem planu je nepomembnih. Zaslonka f8 je zagotovila ravno prav globinske ostrine, da glavni motiv še bolj prijetno izstopi iz tudi sicer zelo dobro izbranega in postavljenega kadra. Šum na fotografiji kaže na previsoko nastavljen ISO, kar je pogosta težava pri kompaktnih aparatih v slabših svet­lobnih razmerah.

Kompozicija

Pri potegu kompozicija predstavlja svojevrsten izziv, saj je vsa pozornost usmerjena na gibanje glavnega motiva. Zato takoj opazimo skoraj idealno tretjinsko delitev po vertikali. Tudi na položaj kolesarke ne moremo imeti pripomb. Lepo pelje v kader, ujeta ravno na desni tretjini z glavo blizu stičišča zlatega reza. Ravno prav prostora na levi prijetno zaključi kader in poudari splošno dinamiko posnetka. Seveda bi bilo verjetno še boljše, če rob asfalta ne bi potekal ravno skozi čelado. Tudi zidovi zadaj bi delovali še bolje, če bi se na levi in desni končali simetrično. Ampak to so res malenkosti, sploh pri takšnem posnetku.

Žanr/vsebina

Poteg je atraktiven že sam po sebi, saj v realnosti nikoli ne vidimo dogajanja tako, kot ga pokaže ta fotografija. Zato posnetek samodejno gledamo z večjim zanimanjem. Vendar bo naše zanimanje hitro zamrlo ob zgolj tehnično dobro izvedenem posnetku. Zato je pomembno, da vnesemo nanj tudi druge elemente. Poleg dobre kompozicije je treba omeniti tudi zelo dobro izbran kader in še posebno ozadje. Zabrisan asfalt, zelenje zadaj in barve kolesarke se lepo ujemajo in dopolnjujejo ter zelo poživijo kader. Stebri zadaj prekinejo monotonost ozadja, poudarijo dinamiko in vse skupaj uravnotežijo. Sledovi gum so ravno na pravih mestih, da zadaj obkrožijo kolesarko in jo tako še poudarijo v prvem planu. Skratka, kar nekaj elementov, zaradi katerih lahko rečemo, da je avtorju uspel zelo dober posnetek.

Nasveti za izboljšave

Pri fotografiranju:
1/10 sekunde je za kolesarko, ki se ne giba tako zelo hitro, kar malo predolg čas. Verjetno predvsem zaradi predolgega časa ostrina na obrazu ni optimalna. Veljalo bi poskusiti še z 1/20 ali celo 1/30 sekunde. Za doseganje krajšega časa je bolje odpirati zaslonko kot dvigovati ISO, saj je šuma že zdaj preveč. Mogoče uporabiti malo širši kot in stopiti pol koraka bliže. Oziroma še boljše, kolesarko usmeriti bliže objektiva, ker bi bila s tem tudi čelada na temnem asfaltnem ozadju.

Pri obdelavi: Centimetrski rez na levi, da se približamo simetriji stebrov v ozadju. Selektivno potemniti opečnato stavbo desno zgoraj in zmanjšati nasičenost rdečkastega zidu, ki se ne ujame najbolj s preostalimi elementi fotografije. Enako obdelati tudi rdečkasti trikotnik levo zgoraj ob zadnjem stebru. Z barvnim zamikom (hue) morda celo poskusiti rdečo spremeniti proti zeleni. Selektivno povečati ostrenje na obrazu in ramenih.