Potrošniški spori: Hitreje, preprosteje, ceneje

Vlada je sprejela predlog zakona o zunajsodnem reševanju potrošniških sporov.

Objavljeno
09. julij 2015 18.31
jsu*nakupovanje
Božena Križnik, gospodarstvo
Božena Križnik, gospodarstvo
Ljubljana – Na pot v parlament gre zakon, ki bo celovito uredil alternativno reševanje potrošniških sporov. S predlogom zakona o zunajsodnem reševanju potrošniških sporov (IRPS) bo vlada v slovenski pravni red vnesla istoimensko evropsko smernico in določila kontaktno točko za izvajanje uredbe o spletnem reševanju potrošniških sporov.

Nova ureditev bo potrošnikom in ponudnikom omogočila hitrejše, preprostejše, cenejše in učinkovitejše reševanje sporov doma in prek meja EU. Potrošnikom bo povečala dostopnost do pravnega varstva, ponudnikom pa bo sicer lahko nekoliko zvišala stroške, a bo povečala zaupanje potrošnikov, okrepila povpraševanje in izboljšala konkurenčnost podjetij. S prenosom potrošniških sporov na mehanizem IRPS bodo razbremenili sodišča.

Zakon bo urejal pravila, pogoje in načela delovanja javnih in zasebnopravnih organov za IRPS, ki izvirajo iz prodajnih pogodb in pogodb o opravljanju storitev. To pomeni, da bo strankama v postopku pomagala doseči sporazum tretja, nevtralna oseba, jima predlagala rešitev ali celo sprejela zavezujočo odločitev. Zakonsko je določen le splošni okvir, izbiro načinov in postopkov pa prepušča organom IRPS, v katerem bodo strokovne, neodvisne, nepristranske, ustrezno izobražene osebe.

Zakon sledi načelu prostovoljnosti: postopek na lastno željo sproži potrošnik, obe stranki se lahko kadar koli umakneta. Potrošnik bo pisni predlog v elektronski obliki posredoval organu IRPS in za to plačal pristojbino v višini do 20 evrov. Organ bo odločil v roku največ 90 dni.

Predlog zakona je bil lani poleti v široki javni obravnavi, številne pripombe so podale nevladne potrošniške organizacije, gospodarska interesna združenja, strokovna javnost in institucije, ki se ukvarjajo z reševanjem sporov.