Zakaj lahko prepis računa pri operaterju stane celo pet evrov in več, če npr. podjetje za poslani opomin ne sme zaračunati več, kot so dejanski stroški izdelave in pošiljanja opomina, se v pozivu sprašuje ZPS. Paketi se spreminjajo tako hitro, da se potrošnikov obstoječi paket, ki se zdi trenutno najugodnejši, kaj kmalu lahko znajde med precej manj ugodnimi. A če ga bo potrošnik zamenjal, pravzaprav ne bo nič na boljšem − prihranek pri mesečni naročnini bo v prihodnjih mesecih izničil znesek, ki ga bo moral plačati za spremembo paketa. To vrsto stroška − značilno − zaračunavajo le za storitve mobilne telefonije.
Pri prekinitvi pogodbe brez vezave pa je sporno še kaj več kot le ekonomska upravičenost višine zneskov, ki jih zaračunavajo operaterji, opozarjajo v ZPS. Če potrošnik ne odstopi od pogodbe predčasno, saj se je obdobje vezave že izteklo, je zaračunavanje teh stroškov povsem neutemeljeno in tak pogodbeni pogoj je nepošten, saj v škodo potrošnika povzroča znatno neravnotežje v pogodbenih pravicah in obveznostih strank.
Zato ZPS poziva operaterje, naj prenehajo zaračunavati neutemeljene stroške. O nepravilnostih je obvestila regulatorje trga: Tržni inšpektorat RS, Agencijo za komunikacijska omrežja in storitve in Agencijo za varstvo konkurence.
Operaterje poziva, naj do 31. julija 2015 sporočijo, ali bodo upoštevali priporočila ZPS k izboljšanju dobre poslovne prakse in kakšne konkretne ukrepe bodo sprejeli v zvezi z naštetimi stroški.