Veliko zanimanje za zamenjavo dobavitelja energije

Prijavilo se je blizu 20.000 odjemalcev elektrike in plina, v četrtek bodo na dražbi izbrali najboljšega ponudnika.

Objavljeno
13. oktober 2014 19.47
Božena Križnik, gospodarstvo
Božena Križnik, gospodarstvo
Ljubljana – Pred iztekom roka za pristop k skupinski zamenjavi dobavitelja elektrike in plina v organizaciji Zveze potrošnikov Slovenije se je števec prijavljenih spet vrtel zelo hitro. Približal se je številki 20.000. Dovolj, da se ponudniki odzovejo?

V sredo (15. oktobra) je zadnji dan za prijavo, po dražbi pa se bodo prijavljeni glede na izračunani prihranek lahko dokončno odločili, ali bodo zamenjali dobavitelja. Tedaj bo namreč jasna nova cena in (kot zagotavlja ZPS) transparentni pogoji dobave – brez časovnih zavez. Postopek bo za posameznika izvedla ZPS. Cena bo fiksirana za leto dni, mesec dni prej pa bodo jasni pogoji za naprej. Na vprašanje, ali se bo skupini mogoče pridružiti tudi po dražbi, v ZPS nismo dobili jasnega odgovora.

Ta hip je torej vse odvisno od tega, kakšen bo odziv ponudnikov elektrike in plina; ali se bodo dražbe sploh udeležili oziroma ali bodo ponudili dovolj ugodno ceno. Deset smo jih pobarali o udeležbi, oziroma, ali sami pripravljajo kako novo ponudbo. V zadnjem času je namreč opaziti, da so distributerji elektrike in plina okrepili oglaševanje in objavljajo nove prodajne akcije.

Elektra Celje na dražbi ne bo. To so, skupaj z argumenti, sporočili tudi že ob napovedi kampanje. Tudi Energetika Ljubljana se ne bo vključila, saj je za obstoječe in potencialne nove odjemalce pripravila nove ponudbe zemeljskega plina. Sicer pa se za akcijo ZPS niso odločili iz podobnega razloga, kot so ga navajali že Celjani, zaradi previsokih manipulativnih stroškov kampanje. Pravijo, da je ta denar bolj smiselno ponuditi neposredno odjemalcu. (Provizija, ki gre nizozemskemu partnerju ZPS, podjetju PrizeWize, menda še ni dorečena.) GEN-I, bo, kot je sklepati iz odgovora, sodeloval v kampanji, o načinu pa se z organizatorjem še pogaja.

Drugih odgovorov distributerjev do konca redakcije nismo dobili, je pa zanimiv komentar spletne strani varcuj24.si. V kratkem: izkušnje iz podobne kampanje v Avstriji kažejo, da potrošniki v skupinski zamenjavi niso dobili najugodnejše ponudbe, saj so se na trgu znašle tudi cenejše (na račun provizije). Akcijo ZPS sicer podpirajo, ker da spodbuja censko konkurenco in omogoča varčevanje. Potrošnikom polagajo na srce, naj se vključijo in tako povečajo moč skupine, vendar naj pred podpisom pogodbe še enkrat preverijo, čigava ponudba je v resnici najboljša.