ZPS spet vabi k skupinski zamenjavi dobavitelja elektrike in plina

Od danes do 12. julija lahko potrošniki, tudi tisti, ki niso člani ZPS, po spletu ali telefonu oddajo nezavezujočo prijavo.

Objavljeno
23. maj 2017 14.11
bsa-elektrika
Božena Križnik
Božena Križnik
Ljubljana – Zveza potrošnikov Slovenije po treh letih organizira drugi skupinski nakup električne energije in zemeljskega plina. Potrošnikom želi spet zagotoviti čim boljšo ponudbo teh energentov brez skritih stroškov in brez vezave, z navzgor omejeno ceno za obdobje enega leta. Z današnjim dnem vabi vse slovenske potrošnike k oddaji nezavezujočih prijav.

Odločitev za novo akcijo so v ZPS sprejeli po tem, ko so znova analizirali trg elektrike in plina. Ugotovili so, da so s prvo kampanjo močno razburkali ponudbo in povpraševanje, motivirali množico potrošnikov k zamenjavi dobavitelja in s tem pomembno vplivali na znižanje cen. Na trg so v zadnjih letih vstopili novi igralci, ki hočejo s konkurenčno ponudbo povečati število svojih strank. Po podatkih Agencije za energijo imamo zdaj v Sloveniji 16 ponudnikov elektrike in 19 ponudnikov plina gospodinjskim odjemalcem.


Cene električne energije po četrtletjih.

Eni menjajo pogosto, 
številni pa nikoli

»Zadnji podatki o gibanju cen potrjujejo vtis, da obstajajo velike razlike med ponudniki ne le v ceni, ampak tudi v splošnih pogojih - potrošniki morajo biti pozorni predvsem na morebitno vezavo in tako imenovane skrite stroške,« pravi Breda Kutin, predsednica ZPS. Po njenih besedah število menjav dobavitelja v zadnjih letih ne stagnira, saj je dobrih 20 odstotkov potrošnikov v tem smislu izjemno aktivnih, dobavitelje menjajo pogosto. Žal pa po podatkih ZPS preostale več kot tri četrtine potrošnikov še nikoli ni zamenjalo dobavitelja energenta.

Kampanja omogoča potrošniku preprosto, brezplačno in nezavezujočo zamenjavo dobavitelja elektrike in plina.
Organizatorji akcije so potencialnim sodelujočim že predstavili načrtovani potek in pogoje. Prvi korak so nezavezujoče prijave. Spet se bo mogoče prijaviti prek spletne aplikacije (iz položnice za elektriko oziroma plin bo treba v prijavnico na spletni strani vnesti čim bolj natančne podatke o porabi), letos pa je bolje poskrbljeno tudi za potrošnike, ki jim elektronska komunikacija ni blizu, zato je zanje odprta posebna telefonska linija (01/432 30 35), in sicer vsak delavnik med 8. in 20. uro. Prijave bodo zbirali do 12. julija.


Cene zemeljskega plina po četrtletjih.

Več prijav – večja moč

Večji ko bo interes za zamenjavo, boljšo ceno bo mogoče doseči na dražbi, poudarja Kutinova. Ta bo po načrtih 13. julija, na njej pa bodo sodelovali vsi ponudniki omenjenih dveh energentov, ki se bodo strinjali s pogoji skupinskega nakupa (navzgor omejena cena za 12 mesecev, nobenih sankcij za odstop od pogodbe ali skritih stroškov, pravočasno obvestilo o ceni po poteku 12 mesecev, pa tudi plačilo provizije za pokritje stroškov kampanje). Tehnično podporo spet zagotavlja nizozemski partner Prizewise.

Zmagovalec dražbe bo tisti, ki bo ponudil najugodnejšo ceno elektrike oziroma plina za vse, ki bodo želeli z njim podpisati pogodbo. Naj spomnimo: na dražbi leta 2014 sta bila zmagovalca Gen-I v kategoriji elektrika in kombinacija elektrike in plina ter Energija plus v dobavi plina. Ponudila sta cene, ki so bile tisti hip na trgu najugodnejše, so pa nato sprožile plaz akcijskih ponudb številnih drugih (neizbranih) dobaviteljev energije.

Po približno mesecu dni, nekako do sredine avgusta, bodo prijavljeni potrošniki izvedeli, kakšni bi bili njihovi individualni prihranki ob zamenjavi dobavitelja. Dobili bodo konkretno ponudbo in do 5. oktobra bodo imeli čas za dokončno odločitev, ali bodo ponudbo res sprejeli.

Učinki prve kampanje Zamenjaj in prihrani

V prvi akciji Zamenjaj in prihrani se je za zamenjavo dobavitelja elektrike oziroma plina odločilo 12.300 gospodinjstev, sklenili so skupaj 14.000 enoletnih pogodb (več kot 12.000 pri elektriki in 2000 pri plinu). Sodelujoče gospodinjstvo je na leto prihranilo povprečno 80 evrov. Posamični prihranki so bili različni, odvisno od tega, ali je gospodinjstvo že kdaj prej zamenjalo dobavitelja oziroma kako ugodna je bila njihova prejšnja pogodba. Nekateri so prihranili za eno mesečno položnico, drugi tudi po nekaj sto evrov. Njihov skupni prihranek je bil skoraj milijon evrov, skupni prihranek vseh, skupaj s tistimi, ki jih je kampanja spodbudila k individualni zamenjavi ponudnika, pa je bil še večji.

Največ potrošnikov je zamenjalo dobavitelja v Osrednjeslovenski regiji, sledita Obalno-kraška in Notranjsko-kraška regija, najmanj zamenjav v okviru kampanje ZPS pa je bilo na Koroškem in Savinjskem.

Potrošniške organizacije redno organizirajo podobne akcije tudi drugod po EU: na Nizozemskem, v Španiji, Italiji, na Portugalskem, v Belgiji, Franciji, Avstriji, na Češkem. Po oceni Evropske potrošniške organizacije so njene članice pomagale zamenjati dobavitelja že več kot 1,2 milijona gospodinjstvom, njihov skupni prihranek pa je več kot 270 milijonov evrov.