Google zagnal lastno enciklopedijo

Google je zagnal svojo lastno brezplačno spletno enciklopedijo Knol, ki bi lahko pomenila konkurenco priljubljeni nekomercialni spletni enciklopediji Wikipedia.

Objavljeno
26. julij 2008 12.55
Ju.A./STA
Ju.A./STA

San Francisco - Ameriški spletni gigant Google je v minulem tednu zagnal svojo lastno brezplačno spletno enciklopedijo Knol, ki bi lahko pomenila konkurenco danes zelo priljubljeni nekomercialni spletni enciklopediji Wikipedia.

 

Wikipedia, ki je zaživela pred sedmimi leti in sodi med najbolj obiskane spletne strani na svetu, sicer omogoča vsakemu obiskovalcu, da anonimno sestavlja oziroma spreminja vsebino člankov, pri čemer temelji na zaupanju, da bodo posamezniki s točnimi informacijami popravili napake in zavajajoče vnose.

 

Knol, kar naj bi bila oznaka za enoto znanja oziroma avtorski članek o določeni temi, pa omogoča uporabnikom, da se pod članke, ki so jih vnesli v enciklopedijo, podpišejo.

 

"Vsak knol bo imel avtorja ali skupino avtorjev, ki bodo s svojimi imeni stali za svojimi članki," ob predaji nove storitve v javno uporabo - nahaja se na naslovu knol.google.com in je še v preizkusni, beta različici - poudarjajo v Googlu in dodajajo, da je njihova storitev prej dopolnitev kot konkurenca Wikipedii.

 

Poleg tega bodo avtorji lahko dodali svojo fotografijo in osebne podatke, odločali bodo lahko tudi, katere pripombe in predloge drugih obiskovalcev glede vsebine svojih člankov upoštevati in v kakšni obliki. Obiskovalci oziroma bralci člankov pa imajo po drugi strani možnost objavljati svoje komentarje in ocene člankov.

 

Ob vsem tem bodo avtorji imeli tudi možnost, da v svoj članek vključijo vsebinsko ustrezen oglas iz Googlove oglaševalske platforme Adsense. Če se bo avtor odločil za to možnost, mu bo Google namenil delež prihodkov, ki jih bo ustvaril s tem oglasom.

 

Prav ta prijem naj bi bil po mnenju analitikov močna spodbuda uporabnikom, da svoje znanje prelijejo v članek na Knolu. Vendar pa se ob tem poraja strah, bodo uporabniki raje pisali bolj o komercialnih temah, saj bodo zanje lažje našli ustrezen oglas kot za bolj akademske vsebine, kot jih imajo tradicionalne enciklopedije.