Odkrili najstarejše ostanke modernega človeka

Nove najdbe v Maroku so pokazale, da je homo sapiens obstajal že pred 300.000 leti.

08. junij 2017 12.54
K.M.

Arheologi so odkrili najstarejši dokaz o obstoju modernega človeka, star 300.000 let. Fosile so našli v starem, zapuščenem rudniku v Maroku, kar je zamajalo do zdaj sprejete znanstvene teorije, da je prvi homo sapiens živel pred 200.000 leti v Vzhodni Afriki.

Arheologi so v zapuščenem rudniku barita Jebel Irhoud, sto kilometrov zahodno od Marakeša, odkrili kosti najmanj petih ljudi, poroča Guardian. Že ob odkritju so vedeli, da gre za zelo stare ostanke, a so bili kljub temu presenečeni, ko so analize pokazale, da so zob in kamnita orodja, ki so jih našli ob kosteh, stari približno 300.000 let.

Jean-Jacques Hublin je eden izmed znanstvenikov Inštituta evolucijske antropologije Maxa Plancka v Leipzigu, ki je sodeloval pri arheološkem odkritju in bil nad njim osupel. »Ta najdba popolnoma spremeni naša domnevanja o evoluciji človeštva. Začela se je veliko prej, prav tako pa je bil sam proces evolucije nekoliko drugačen, kot smo mislili do zdaj,« je za Guardian dejal Hublin. Na podlagi preteklih odkritij so znanstveniki sklepali, da so se prvi pripadniki naše vrste razvili v Vzhodni Afriki pred 200.000 leti, zdaj pa se zdi, da so bili že 100.000 let prej razseljeni po celotnem kontinentu.

V maroškem rudniku so med drugim našli del lobanje, čeljust, zobe ter dele okončin, ki pripadajo trem odraslim, mladostniku in otroku, staremu približno osem let.