Računalnik je v igri go premagal svetovnega prvaka

Zmaga nakazuje, da ni daleč čas, ko bo računalnik v vsem boljši od človeka.

Objavljeno
09. marec 2016 16.05
A man watches a TV screen showing the live broadcast of the Google DeepMind Challenge Match at Korea Baduk Association office in Seoul, South Korea, Wednesday, March 9, 2016. Computers eventually will defeat human players of Go, but the beauty of the
Sonja Merljak
Sonja Merljak
Ljubljana – Računalniki so človeka najprej premagali v dami, šahu in v televizijskem kvizu Jeopardy. Človek je ostajal nepremagljiv le v strateški igri go. Potem je program AlphaGo oktobra najprej zmagal v dvoboju z najboljšim igralcem Evrope, v Seulu pa zdaj še z najboljšim igralcem na svetu.

Končana je sicer šele prva igra, zvrstile so bodo še štiri. A že to, da je računalnik najboljšega igralca sveta Leeja Sedola premagal že prvič, nakazuje velik preboj v razvoju umetne inteligence.

Kitajska miselna igra go je stara več kot 2500 let in med drugim jo poučujejo na vojaških akademijah. Bistvo je, da igralca z belimi in črnimi kamenčki poskušata osvojiti več ozemlja kot nasprotnik. Igra je zelo kompleksna, ustvarjalna in intuitivna in človeški igralci potrebujejo več let, da jo osvojijo. Pri goju je namreč možnih ogromno potez in rezultatov; raziskovalci pravijo, daj je položajev celo več, kot je atomov v vesolju. Za primerjavo: pri šahu ima igralec lahko v danem trenutku na voljo dvajset potez, pri goju v povprečju dvesto.

Še oktobra, ko je računalnik premagal evropskega šampiona Fan Huia, so znanstveniki, ki so razvili program, napovedovali, da bo med marčevskim dvobojem s svetovnim prvakom človek verjetno zmagal, a da bo presenečen nad računalnikovo zmogljivostjo. Do tedaj je celo veljalo, da računalniki človeka ne bodo premagali še naslednjih deset let.

Zdaj je človeške nadvlada očitno dokončno konec. Program AlphaGo, ki ga poganja Googlov sistem Globoki um (DeepMind) je namreč sofisticiran program umetne inteligence, ki temelji na kombinaciji globokih nevronskih mrež in iskalnih tehnik. Vse do končnega soočenja v Seulu je računalnik igral sam proti sebi in se pri tem učil ter izboljševal svojo igro. Njegova zmaga nakazuje, da ni daleč čas, ko bo računalnik v vsem boljši od človeka.