Kolektor, Adriaing in Grafist bodo podaljšali prvi pomol Luke Koper

Po dograditvi bo lahko Luka Koper pretovorila vsaj 1,5 milijona kontejnerjev.

Objavljeno
17. april 2020 11.08
Posodobljeno
17. april 2020 13.55
FOTO: Uroš Hočevar
Koper - Kolektor Koling Inženiring bo skupaj s partnerjema Adriang in Grafist iz Kopra za 45,6 milijona evrov gradil približno 100 metrov daljši kontejnerski pomol Luke Koper.

Odločitev je Luka danes objavila na spletnem portalu javnih naročil. Gre za eno najpomembnejših in več let pričakovano naložbo pristaniškega podjetja v tem srednjeročnem obdobju, ki bo omogočila bistveno povečanje pretovora kontejnerjev, namesto sedanjih (teoretičnih) približno en milijon kontejnerjev, bo Luka po dograditvi lahko pretovorila vsaj 1,5 milijona kontejnerjev. Tako bo lahko še utrdila svoj položaj največja pristanišča za pretovor kontejnerjev na Jadranu.

Prvo fazo del (samo podaljšanje pomola), naj bi izpeljali do konca leta 2021. Sicer pe je bila ponudba Kolektor Kolinga z obema partnerjema (ki so tudi doslej zadnja leta največkrat gradili v Luki) že v prvem krogu najnižja. Ekorel je s partnerjem najprej ponudil, da bi gradil za 64,7 milijona evrov, CGP za 51,8 milijona, Kolektor Koling je sprva ponudil ceno 49 milijonov, kasneje so sledila še pogajanja in Luki je uspelo ceno znižati na uvodoma omenjeno 45,6 milijona evrov brez DDV.

Minister Vrtovec podpisal 50-odstotno znižanje ladijskih pristojbin


Luko Koper je danes obiskal minister za infrastrukturo, ki si je ogledal tudi potek letošnjih naložb, ki v skupni vrednosti znašajo

»Luka Koper je okno v svet ne samo za Slovenijo in tudi zaledne države, zato se mora  razvijati in biti konkurenčno, je ob današnjem obisku v Luki Koper dejal minister za infrastrukturo Jernej Vrtove, ki je zjutraj podpisal 50-odstotno znižanje ladijskih pristojbin v koprskem pristanišču. S tem cene sicer niso nižje od sosednjih pristanišč, v Trstu in na Reki, a to po besedah predsednika uprave Luke Koper Dimitrija Zadela vendarle pomeni dodaten razlog v za prihod ladjarjev. Pristojbine so prihodek države, po grobi oceni pa znašajo do šest milijonov evrov letno.

Minister si je ogledal tudi potek novih naložb, med katerimi so podaljšanje prvega pomola, štirje novi tiri, privez ladij za tovor na kolesih, skladišče za avtomobile, bertoški vhod za tovornjake, garažna hiša in skladišče za generalne tovore. V pristaniški družbi so namreč  letos napovedali za 87,5 milijona evrov naložb. Beseda bo tekla tudi o postopku  gradnje drugega železniškega tira, ki je ključen za razvoj  pristanišča.

Nataša Čepar