Na letališču so rekli, da je tako občuten potniški presežek nastal zaradi sobotne popoldanske nevihte, ko so z Brnika odpovedali več odhodov. V Adrii Airways sicer trdijo, da so potnike o omenjenem združenem letu obvestili že 19. avgusta. »Vse potnike, ki so nam posredovali kontaktne informacije, smo o odstopanju urnika letenja obveščali 19. avgusta,« so dodali pri Adrii.
Obvestilo o združitvi letov za München in Dunaj je resda že prišlo več dni pred odhodom, a nikakor zraven ni bilo obvestila, da vsi potniki nimajo zagotovljenega mesta na krovu. Adria je v zadnjih mesecih že večkrat združevala lete, ampak je bilo predvidenih potnikov iz dveh letov dovolj za eno letalo.
Številne potnike so tako premestili na kasnejše lete, med drugim tudi na današnji združen let do Münchna preko Dunaja. A to ni edina razlaga, saj je gospod na drugem okencu povedal, da so leta združili »zaradi nepričakovanega servisa večjega letala«.
Tega v Adriini službi za stike z javnostjo niso mogli komentirati, saj niso bili seznanjeni »s strani koga konkretno je potnik prejel domnevne informacije o vzrokih za združitev današnjih poletov.«
Iz Adrie Airways so se potnikom opravičili in sporočili, da so današnja jutranja leta JP284/5 Ljubljana Dunaj Ljubljana in JP102/3 Ljubljana München Ljubljana združili zaradi operativnih in tehničnih razlogov.
»Razumemo, da z združevanjem poletov potnikom podaljšamo njihov čas potovanja, vendar menimo, da je to še vedno bolj optimalna rešitev, kot pa da en ali oba leta odpovemo. Vse potnike, ki so nam posredovali svoje kontaktne podatke, smo o spremembi obvestili.
Potniki, ki zaradi prezasedenosti letala niso mogli poleteti - teh je bilo danes 22, so upravičeni do odškodnine v skladu z Uredbo 261/2004 (višina odškodnine znaša od 125 evrov do 600 evrov - odvisno od dolžine poti), do preusmerjene poti potovanja in oskrbe; če pa se odločijo odstopiti od samega potovanja pa še do vračila celotne kupnine neizkoriščenega dela vozovnice.«
»Razumemo, da z združevanjem poletov potnikom podaljšamo njihov čas potovanja, vendar menimo, da je to še vedno bolj optimalna rešitev, kot pa da en ali oba leta odpovemo. Vse potnike, ki so nam posredovali svoje kontaktne podatke, smo o spremembi obvestili.
Potniki, ki zaradi prezasedenosti letala niso mogli poleteti - teh je bilo danes 22, so upravičeni do odškodnine v skladu z Uredbo 261/2004 (višina odškodnine znaša od 125 evrov do 600 evrov - odvisno od dolžine poti), do preusmerjene poti potovanja in oskrbe; če pa se odločijo odstopiti od samega potovanja pa še do vračila celotne kupnine neizkoriščenega dela vozovnice.«
»Zglasite se pri okencu«
Nekaj sreče so imeli zgolj potniki, ki so prijavo na let opravili včeraj zjutraj preko spleta, a tudi internetna prijava marsikoga ni spustila skozi. Da nekaj ne bo dobro, je tako nakazovalo že obvestilo: »Prosimo zglasite se pri okencu za prijavo.«
Namesto, da bi potniki že prej vedeli za zaplet, so šele na Brniku spoznali, da za mnoge na letalu ne bo prostora. S pravimi informaciji bi si namreč nadomesti let lahko našli preko letališč v soseščini (Zagreb, Benetke, Celovec, Dunaj …) in prihranili precej časa in živcev.
Iz Brnika se je pozno popoldan javila še ena potnica, ki je sporočila, da se Adrii še naprej vse podira, saj so vsa letala prezasedena. Dejala je, da v Prago leti prek Pariza, namesto prek Dunaja, da pa je kljub temu imela srečo. Tudi to letalo ima zamudo, saj čakajo na druge potnike. Navedla je primer potnic, ki sta imeli karto za Sarajevo, a morata zaradi prezasedenosti priti jutri. Prav tako tudi letališki delavci pravijo, da se stvari ne bodo kmalu uredile.
Nov let smo našli sami
Nesrečnežem s karto, vendar brez sedeža, ni preostalo drugega, kot da se postavijo v dolgo vrsto, da jim uslužbenca Adrie najdeta nadomestni let. Toda iskanje novih letov in prestavljanje kart je za vsakega potnika trajal vsaj deset minut, ostala letala do Frankfurta, Parisa in Züricha pa so bila hitro polna, ali pa so odletela, še preden je večina prišla na vrsto.
V našem primeru bi morali prek Münchna pot nadaljevati do Basla, vendar pri Adrii niso imeli rešitve. Poiskali smo jo sami in našli let preko Celovca, Dunaja, Münchna do Basla, izgubljeni čas v primerjavi z načrtovanim (in kupljenem) letom pa je približno štiri ure. Ko smo s to idejo spet prišli na vrsto, je uslužbenec sprva malo povzdigoval obrvi, a nato je na stroške Adrie le zamenjal let, na še dodatno prigovarjanje pa so uredili tudi kombi prevoz od Brnika do Celovca.
Uslužbenca sta mirno prenašala jezo
Vsi te sreče niso imeli. Potniku pred nami so let prek Münchna do Londona zamenjali z letom prek Beograda, a nato je ves jezen prispel uslužbenec Air Serbia in zabrusil: »Ne prestavljajte več potnikov na naš let, saj imamo sedaj zaradi vas tudi mi presežek ljudi.«
Ampak, da ne bo pomote – uslužbenca Adrie, ki sta iskala rešitve, sta se obnašala zelo prijazno in v najboljši meri iskala vsaj zasilno rešitev, zraven pa sta mirno poslušala številne jezne besede razočaranih potnikov. A če ne drugega je med čakanjem nastala vsaj kakšna šala. Denimo ta, da je Adria najbolj varna letalska družba, saj če letalo ne poleti, tudi pasti ne more.