Nemčiji do leta 2020 ne bo uspelo doseči cilja

Električni avtomobili: rast uporabe bo hitrejša od želja, kljub temu pa tudi nemški proizvajalci še naprej stavijo nanje.

Objavljeno
01. oktober 2018 12.00
Posodobljeno
01. oktober 2018 12.00
Infografika Delo
Damjan Viršek
Damjan Viršek
Nemčiji do leta 2020 ne bo uspelo doseči postavljenega cilja, da bi imeli na cestah en milijon električnih avtomobilov. Po ocenah vladnih svetovalcev bi lahko do leta 2020 dosegli približno polovico te številke. V začetku leta je bilo na nemških cestah 98.820 avtomobilov z električnim ali hibridnim pogonom.
Nemška Nacionalna platforma elektromobilnosti (NPE) razmere na nemških cestah opazuje že vse od leta 2010, ko je vladi tudi predlagala, da si za cilj postavijo, da bodo v desetih letih na cestah imeli milijon električnih avtomobilov.

Vendar pa je zdaj jasno, da so bili ti cilji preveč optimistični. Nemška kanclerka Angela Merkel je že priznala, da je le malo možnosti, da bi jim te cilje uspelo uresničiti. Kljub temu pa je Merklova ta teden ostala optimistična. »Napredujemo,« je dejala.

Nacionalna platforma je naštela več razlogov, da cilji ne bodo doseženi, med drugim visoko ceno in manjše število razpoložljivih modelov takšnih avtomobilov. Prav tako v Nemčiji zaznavajo pomanjkljivo infrastrukturo in si želijo več polnilnih mest.

 

Porsche bo opustil dizelske motorje


Na drugi strani pa se velike avtomobilske tovarne pripravljajo na bistveno zmanjšano vlogo vozil z motorjem z notranjim izgorevanjem. Proizvajalec športnih avtomobilov Porsche je tako sporočil, da bodo opustili prodajo avtomobilov z dizelskim motorjem. S tem so se v podjetju odzvali na afero v povezavi z goljufanjem na testih izpušnih plinov in njenimi posledicami v avtomobilski industriji kot tudi zaradi prepovedi dizelskih motorjev v nekaterih nemških mestih.

Namesto tega se bodo v podjetju osredotočili na temeljne prednosti, in sicer na zmogljiva vozila na bencinski in hibridni pogon ter od prihodnjega leta tudi na čista električna vozila, je povedal Oliver Blume, izvršni direktor Porscheja.


Ta odločitev je rezultat tako imenovane afere diselgate, v katero je bil vpleten nemški avtomobilski velikan Volkswagen (Porsche je njegov sestavni del), kjer so priznali, da so svoje dizelske avtomobile po vsem svetu opremili s programsko opremo za goljufanje na okoljskih testih.

Prodaja dizelskih avtomobilov je močno upadla, potem ko je več nemških mest sprejelo odločitev o prepovedi vožnje teh vozil v mestnih središčih.

Pri Porscheju so februarja prenehali sprejemati naročila za dizelske avtomobile. Blume je sicer opozoril, da Porsche ni nikdar razvijal ali izdeloval dizelskih motorjev, saj so uporabljali Audijeve motorje, vendar pa je bil ugled podjetja kljub temu močno načet.

Afera v povezavi z dizelskimi motorji je Porscheju povzročila veliko težav, je še priznal Blume in obljubil, da bo podjetje še naprej zagotavljalo servis za obstoječe Porschejeve dizelske avtomobile.
Dizelski motorji so na slab glas prišli predvsem po septembru 2015, ko so v Volkswagnu priznali, da so okoli 11 milijonov dizelskih motorjev v avtomobilih po vsem svetu opremili s programsko opremo, ki je poskrbela za nižje izpuste škodljivih plinov na testiranjih v primerjavi s siceršnjo vožnjo.