Drugi tir bi poleg Slovencev gradili Turki, Kitajci, Avstrijci ...

Veliko zanimanje za posle na drugem tiru.

Objavljeno
17. januar 2020 15.01
Posodobljeno
17. januar 2020 18.27
FOTO: Jure Eržen/Delo
Za gradnjo odseka Divača–Črni Kal se je prijavilo petnajst gradbenih podjetij in konzorcijev, za južni odsek pa štirinajst konzorcijev, smo izvedeli.



Prijavili so se:

1. China State Construction
2. Kolektor s partnerji Yapi Markezi in Ozlatin
3. Cengiz
4. China civil Engeering
5. China Communications
6. Marti s partnerji
7. IC ICTAS INSAAT s partnerjem Euroasfalt
8. Gorenjska gradbena družba, Metroslav in CGP
9. Power Construction China
10. Impresa s partnerji
11. YDA INSAAT
12. China Railway
13. Swietelsky Tunelbau
14. Strabag
15. China Ghezouba

Za južni del, ki poteka po flišnem terenu, so se prijavili isti ponudniki, razen družbe Marti.

Med vodilnimi podjetji sta tudi dve slovenski, Kolektor in Gorenjska gradbena družba, druga slovenska podjetja nastopajo kot nominirani podizvajalci.

Med prijavljenimi podjetji ni podjetij iz Južne Koreje, ta so si po neuradnih informacijah ogledala dokumentacijo za projekt.



V prvem delu razpisa bo naročnik 2TDK preverjal usposobljenost in boniteto zainteresiranih družb, šele v drugem delu (čez dva ali tri mesece) pa bo čas za prijavo s ceno in drugimi pogoji (rok izvedbe). Pri prijavi smo opazili, da Kitajci večinoma nastopajo samostojno, torej brez partnerja. To bo drugi fazi lahko pomenilo, da bodo postavili dumpinške cene. Kitajci sicer pri takšnih projektih naredijo stanovanjski kampus, vse potrebno za delo pa dobavijo od doma.

Gradnja predorov bi se morala začeti vsaj jeseni letos, če bi ju hoteli dograditi do konca leta 2023, ko je zadnji rok za izdajo računov za evropska sredstva.

Investicijski program predvideva za gradnjo proge (osem predorov, dva viadukta in traso za tire) nekaj manj kot 700 milijonov evrov. Približno 109 milijonov evrov je zagotovljenih iz tako imenovanih evropskih blending sredstev.