PSA in FiatChrysler sta se dogovorila za združitev

Veliki avtomobilski posel je potrjen. V 15 mesecih bo nastalo četrto največje podjetje.  

Objavljeno
18. december 2019 09.20
Posodobljeno
18. december 2019 12.04
Carlos Tavares kot šef skupine PSA in Mike Manley kot prvi operativec FiatChtryslerja ob podpisu dogovora. FOTO: PSA
Kot se je že napovedovalo, sta skupini PSA in FiatChrysler danes podpisali sporazum o enakovredni združitvi, s katero bo nastalo četrto največje avtomobilsko podjetje na svetu.

Z znamkami Peugeot, Citroën, DS, Opel, Fiat, Alfa Romeo, Lancia, Maserati Jeep, Chrylser, Dodge in RAM na leto skupaj prodajo 8,7 milijona avtomobilov, pred njimi sta le dve veliki skupini Volkswagen in Toyota ter zveza Renault-Nissan. Njihov letni promet znaša skoraj 170 milijard evrov, skupaj zaposlujejo več kot 400.000 ljudi. Skupna tržna kapitalizacija znaša 50 milijard dolarjev.



Združitev naj bi efektivno izvedli v 12–15 mesecih, v tem času naj bi dobili tudi novo ime, sedež združenega podjetja bo na Nizozemskem. Pričakujejo, da bodo letni prihranki znašali 3,7 milijarde evrov, kar nameravajo doseči s skupnimi tehnologijami in skupno nabavo.

Tako kot že ob prvi objavi napovedi posla tudi zdaj ne govorijo o kakem zapiranju tovarn, naj bi pa v prihodnje večina njihovih izdelkov prihajala z dveh glavnih konstrukcijskih osnov (platform). Vendarle agencija Reuters navaja oceno analitične družbe LMC Automotive, da imata obe podjetji skupaj trenutno proizvodne zmogljivosti za izdelavo kar 14 milijonov vozil na leto in da bosta morali še bolj jasno povedati, kaj bosta storili s temi presežnimi kapacitetami.

image
AFP Združeno podjetje ima letno prodajo 8,7 milijona vozil na leto. FOTO: AFP


Skupina PSA je bila doslej veliko močnejša v Evropi, FiatChrysler pa predvsem z ameriškimi znamkami v Severni Ameriki. Ne eden ne drug nista posebej močna na Kitajskem. Dosedanji PSA-jev kitajski delničar, skupina Dongfeng bo svoj delež v francoskem podjetju občutno zmanjšal, kar naj bi tudi pomagalo, da združitvi ne bi nasprotovale ameriške oblasti. Tudi za Evropo pričakujejo, da kakih zadržkov protimonopolnih organov ne bo.

image
Največji avtomobilski proizvajalci Foto Delo


Prvi človek skupine PSA Carlos Tavares bo postal tudi izvršni direktor združenega podjetja za obdobje petih let. Kot je Tavares povedal v konferenčnem klicu z novinarji, »so izzivi pred industrijo zelo veliki, tu je evropski zeleni načrt (elektrifikacija pogonov op. p.), so avtonomna vozila, je povezljivost ... za vsa ta področja pa so potrebna velika sredstva, sposobnosti in znanje«. Ob tem omenimo, da je posebej FiatChrysler doslej najbolj zaostajal na področju uvajanje novih pogonskih tehnik.

Mimo tega je mogoče reči, da niti oni niti PSA doslej nikakor niso bilo uspešni na področju premijskih znamk. Kot je znano, so
poskušali pri FiatChryslerju že večrat neuspešno doseči večje prodajne številke avtomobilov znamk Alfa Romeo in Maserati, ki jima kronično primanjkuje svežih produktov. Manj znano je, da je tudi PSA v resnici neuspešno poskušali uveljatviti na novo ustanovljeno premijsko ime DS in zdaj to poskuša znova.

Kot je zdaj jasno, nedavna tožba General Motors, ki jo je vložil proti FiatChryslerju zaradi domnevnega podkupovanja ameriških avtomobilskih sindikatov, ni v ničemer upočasnila danes objavljene združitve, kot je dejal prvi operativec FiatChryslerja Mike Manley, je tožba nesmiselna.