Omenjeno poročilo je bilo podlaga za odločanje agencije za nadzor civilnega letalstva o ohranitvi operativne licence, rok za oddajo poročila pa so ji večkrat podaljšali. Agencija je sicer družbi licenco odvzela, ko je poslovodstvo Adrie Airways vložilo predlog za začetek stečajnega postopka.
Preberite tudi:
Kakšne posledice ima propad Adrie Airways
Škodljivo odlašanje
Kakšne posledice ima propad Adrie Airways
Kakšne posledice ima propad Adrie Airways
Škodljivo odlašanje
Kakšne posledice ima propad Adrie Airways
Kot je razvidno iz letnega poročila, so se prihodki družbe leta 2018 v primerjavi s predhodnim povečali za 12,5 odstotka na 179,08 milijona evrov, od tega prihodki od prevoza potnikov za 1,5 odstotka na 149,02 milijona evrov. Z oddajanjem letal s posadko drugim letalskim družbam je Adria lani ustvarila za več kot 17 milijonov evrov.
Izguba iz poslovanja se je iz leta 2017 povečala s 3,35 milijona evrov na 16,19 milijona evrov, čista izguba pa s 5,44 na 18,57 milijona evrov. Lani je imela družba za 14,19 milijona evrov negativnega kapitala. »Izguba je predvsem posledica rasti cene goriva, katere negativni vpliv je znašal 7,7 milijona evrov. Prav tako je negativno vplival dodatni strošek najema letal s posadko v višini 5,5 milijona evrov,« so navedli v družbi. Kratkoročne obveznosti so kratkoročna sredstva presegale za 34,7 milijona evrov.
Prepeljala je sicer 1,23 milijona potnikov, kar je 1,5 odstotka več kot leta 2017. Zasedenost potniške kabine v rednem prometu se je zmanjšala za 3,7 odstotne točke na 64 odstotkov. Konec lanskega leta je imela družba po podatkih iz poročila 503 zaposlene, kar je bilo 26,8 odstotka več kot ob koncu predhodnega.
Adria nikoli ni izgubila nadzora nad blagovno znamko
Poslovodni direktor Holger Kowarsch je v uvodu poročila zapisal, da je bilo leto 2018 za Adrio Airways zelo dinamično; bilo je polno izzivov in prelomnih trenutkov, leto komercialne rasti, obvladovanja in zmanjševanja tveganj pa tudi zaključevanja leta z rezultatom, s katerim ne morejo biti povsem zadovoljni, kljub temu da je odraz še nekaterih historičnih odločitev in preteklih poslovnih potez.
Po drugi strani pa so se v družbi po njegovih navedbah vendarle tudi uspešno prilagajali spremenjenim razmeram v letalski industriji, predvsem z usmerjanjem v storitve oddaje letal s posadko drugim letalskim družbam. Operativne odpovedi letenja in združevanja linij zaradi pomanjkanja posadk so lani povzročile kar nekaj težav.
V skladu s prvotnim planom poslovanja za leto 2019 družba ni potrebovala dodatnih finančnih virov, saj se je v začetku leta po navedbah vodstva dogovorila z večjimi upniki za prestrukturiranje obveznosti na obdobje 24 mesecev. Ker je poslovanje v prvi polovici letošnjega leta negativno odstopalo od načrtov, je morala družba nato odpovedati več letov in pripravila revidiran plan poslovanja do konca leta 2019, v katerem je načrtovala tudi dodatni vložek denarnih sredstev strateškega partnerja ter ukrepe prestrukturiranja.
Revizorji pa so v mnenju s pridržkom navedli, da je decembra 2016 Adria Airways prodala svojo blagovno znamko, hkrati pa podpisala licenčno pogodbo s kupcem STBE z namenom najema pravice do uporabe blagovne znamke. Nato je letalski prevoznik konec leta 2018 pripojil omenjeno družbo SBTE, zato revizor meni, da Adria Airways pravzaprav dejansko nikoli ni izgubila nadzora nad blagovno znamko. V skladu s tem tudi računovodska obravnava, uporabljena za leto 2016, ni privedla do poštenega prikaza ekonomske vsebine teh dogodkov.