Vlada potrdila poroštveni zakon za gradnjo tretje razvojne osi in drugega tira

Drugi tir Divača–Koper in tretja razvojna os sta prioritetna projekta, trdijo na vladi.

Objavljeno
10. oktober 2019 11.00
Posodobljeno
10. oktober 2019 14.49
FOTO: Leon Vidic/Delo
Vlada je na današnji seji potrdila besedilo predloga poroštvenega zakona za projekta Drugi tir in Tretja razvojna os. S poroštvom bodo obrestne mere posojil, ki jih bosta za izvedbo projektov najeli družbi Dars in 2TDK, bistveno nižje, so na twitterju zapisali na vladi.



Ministrica za infrastrukturo Alenka Bratušek je na novinarski konferenci po seji vlade povedala, da bo vlada s projektom drugega tira okrepila Luko Koper, slovensko gospodarstvo in zagotovila nova delovna mesta. S projektom Divača-Koper bodo po njenem pomagali tudi okolju, saj bodo več tovora naložili na vlake.

»S tretjo osjo bomo Koroško končno povezali z našim glavnim mestom in tako omogočili celovit razvoj naše države,« pravi Bratuškova.

Za oba projekta pričakuje v državnem zboru soglasno podporo. 

Poroštvo za drugi tir je omejeno na 417 milijonov evrov. »Rok odplačila kredita je lahko od 15 do 37 let, dokončno pa se mora kredit odplačati do leta 2063, tako kot predvideva zakon o drugem tiru, « je povedala Bratuškova in pojasnila, da so viri za poplačilo posojil že zagotovljeni; to so višja cestnina, dodatna taksa na pretovor in zvišana uporabnina na železnicah. »Prepričana sem, da ni prav nobene skrbi, da bi bilo to poroštvo v prihodnosti kadarkoli unovčeno,« trdi Bratuškova.

Pri naložbi v tretjo razvojno os so v predlogu, ki gre v državni zbor, za zdaj vključeni le odseki, ki imajo potrjen investicijski program; to je na severnem delu odsek od Velenja do Slovenj Gradca in na južnem delu odsek  Novo mesto vzhod - Osredek.

 »Maksimalna višina poroštva je 360 milijonov evrov, rok odplačila je do 25 let, najkasneje pa mora biti kredit poplačan do leta 2055. Tudi za to poroštvo sem prepričana, da ni niti najmanjše možnosti, da bi bilo to poroštvo kadarkoli unovčeno,« pravi Bratuškova.

Statistični urad je po besedah ministrice za infrastrukturo jasno povedal, da poroštveni zakon ni razlog, da bi Dars zaradi njega sodil v sektor država. »Dars je finančno stabilna družba. Nobenih pomislekov ni, da ne bi mogel izpolnjevati svojih obveznosti,« je sklenila Bratuškova.