Vlada stopila na lopato za tretjo os

Lopato bo dokončno zasadil parlament, če bo potrdil naložbo, ki bo Koroško končno povezala s svetom.

Objavljeno
11. oktober 2019 10.05
Posodobljeno
11. oktober 2019 10.05
Še enega protesta, tokrat v Ljubljani, zaenkrat ne bo. FOTO: Tadej Regent
Slovenj Gradec – Vlada je potrdila predlog poroštvenega zakona za dva odseka tretje razvojne osi, ki že imata potrjena investicijska programa, v višini največ 360 milijonov evrov. Gre za odsek med Velenjem in Slovenj Gradcem na severnem delu tretje osi ter odsek Novo mesto vzhod–Osredek na južnem delu prometnice.

»Zaradi koncesijske pogodbe, ki jo ima država sklenjeno z Darsom, sem prepričana, da ni niti najmanjše možnosti, da bi bilo poroštvo kdaj unovčeno,« je izjavila ministrica za infrastrukturo Alenka Bratušek in dodala, da je Dars finančno stabilna družba, zato nima nobenih pomislekov, da ne bi mogel izpolnjevati svojih obveznosti.

V Mladinski iniciativi za tretjo razvojno os ocenjujejo, da je država naredila ključen korak do prve lopate na severnem kraku tretje razvojne osi, ki naj bi jo po dogovoru zasadili še letos. Pripravljalni odbor za protest, ki so ga v mladinski iniciativi za tretjo os napovedovali za 17. oktober pred vladno palačo, so namero ustavili do odločitve v državnem zboru. »Zakon o poroštvu bo namreč dokončno sprejet, ko ga bodo potrdili poslanci,« se zavedajo v Mladinski iniciativi za tretjo razvojno os.

image
Aljaž Verhovnik FOTO: Leon Vidic
Aljaž Verhovnik, Mladinska iniciativa za tretjo razvojno os
Zadovoljni smo, da je država začela uresničevati obljube Korošcem. Pričakujemo, da se poroštvo dokončno sprejme v državnem zboru, zato apeliramo na parlament, da se ta procedura odvije čim prej. Protokol, podpisan med regijo in državo, določa, da se bo gradnja koroške hitre ceste začela letos.


»Zakon gre v postopek v državnem zboru po redni poti. Pričakujem soglasno podporo, če je vsem, ki so glasni, res do tega, da se drugi tir in tretja razvojna os zgradita,« pravi infrastrukturna ministrica Bratuškova. Napovedala je, da bo storila vse za pospešeno izvajanje velikih infrastrukturnih projektov, kar pomeni, da bodo poroštveni zakon dopolnili z odsekoma tretje razvojne osi, ki vanj še nista vključena.
 

Zadovoljni gospodarstveniki


V Koroški gospodarski zbornici in Savinjsko-šaleški gospodarski zbornici so odločitev vlade pozdravili. »S projektom tretje razvojne osi bodo vzpostavljeni pogoji za gradnjo sodobne prometnice in nadaljnji pospešen razvoj območja ob severnem kraku tretje razvojne osi,« so zapisali v sporočilu za javnost, v katerem so opozorili, da ima 10. oktober za Koroško še dodatno simbolno vrednost, saj je vlada potrdila poroštveni zakon ob 99. obletnici koroškega plebiscita.

image
Matic Tasič FOTO: Jože Suhadolnik
Matic Tasič, predsednik odbora za gradnjo tretje osi
Veseli smo, da je za nami še en korak več, da pridemo do ceste, po kateri se bomo lahko vozili od priključka na avtocesto v Šentrupertu do meje z Avstrijo. Želim si, da bi Dars še pospešil postopke za gradnjo in da se ne bi zapletalo pri razpisih, še prej pa, da bi poroštveni zakon sprejeli poslanci v državnem zboru.


Zadovoljni, a vendar ne tako zelo, kot če bi bil del poroštvenega zakona tudi odsek tretje osi med Šentrupertom in Velenjem, so novico pozdravili v mestni občini Velenje. Na to sta v odprtem pismu predsedniku vlade Marjanu Šarcu opozorila velenjski župan Bojan Kontič in predsednik Savinjsko-Šaleške gospodarske zbornice Blaž Nardin.

image
Peter Dermol FOTO: Roman Šipić
Peter Dermol, podžupan mestne občine Velenje
Odločitev vlade pozdravljamo, a z grenkim priokusom, ker kljub obljubam o enotni obravnavi znotraj poroštva še ni odseka Šentrupert–Velenje. Zanj v najkrajšem času pričakujemo investicijski program, nato pa nov predlog poroštvenega zakona, ki bo vseboval tudi ta odsek tretje razvojne osi.


»To je v nasprotju z dogovori. Vseskozi smo opozarjali, da je treba voditi postopke za oba odseka avtoceste vzporedno in istočasno ter da mora biti v finančno konstrukcijo zajeta celotna trasa tretje razvojne osi. Ne moremo se strinjati z obrazložitvijo, da ni podlage za sprejetje poroštvenega zakona za južni del, zato ker še ni izdelan investicijski program. Prav tako nimamo nobenega jamstva, da bo poroštveni zakon za južni del hitre ceste v nadaljevanju sprejet. Ne nasprotujemo sprejetju poroštvenega zakona za odsek Velenje–Slovenj Gradec, skrbi pa nas, da nimamo jasnih zagotovil, da bo v najkrajšem možnem času izpeljan identičen postopek tudi za sprejetje poroštvenega zakona za odsek Velenje–Šentrupert.«
 

Začetek del v Gaberkah


Za območje Gaberk (odsek Velenje–Slovenj Gradec) je Dars že objavil razpis za začetek gradbenih del, prioritetno izdeluje tudi projektno dokumentacijo za oba viadukta v bližini priključka Podgorje na slovenjgraški strani ter za viadukt Škalsko jezero na velenjski. Na območju Gaberk, kjer naj bi Dars po napovedi zasadil prvo lopato, namerava izvesti zemeljska dela za priključek Gaberke, deviacijo ceste Škale–Graška Gora–Šmiklavž, zgraditi nadvoz na regionalni cesti in vzpostaviti transportno pot do lokacije na območju velenjskega premogovnika, kjer bodo odlagali viške zemeljskega materiala.

Šest prijav za Gaberke
Dars je za gradbena dela na tem območju prejel šest prijav, v katerih se za posel skupaj poteguje več izvajalcev:
podjetje Kostmann, Podjetje za gradbene storitve in Kostmann GesmbH iz Avstrije
Pomgrad in Gorenjska gradbena družba
Kolektor cestno podjetje Nova Gorica, Družba za vzdrževanje in gradnjo cest, CGP Novo mesto in VOC Celje
Garnol, inženiring, gradnje in kadri, Markomark Nival in Hering (BIH)
CVP, gradbeništvo in storitve, I.CO.P. S.p.A Italija, Nivo Eko in Prohaus
JV Strabag, gradbene storitve in Strabag AG, podružnica Ljubljana.