Zaposleni v podjetju Piloti Koper, ki izvaja pomorsko pilotažo v koprskem pristanišču, so za 3. april napovedali stavko, kar bi lahko ohromilo delo v Luki Koper. Med drugim zahtevajo za 50 odstotkov višje plače za pilote in za 75 odstotkov višje plače za vodje čolnov, večjo varnost pri delu, dodatne zaposlitve in čolne, poročajo Primorske novice.
V sindikatu žerjavistov pomorskih dejavnosti (SŽPD) so pojasnili, da jim ni preostalo drugega. »Po tem, ko večmesečni napori za vzpostavitev konstruktivnega dialoga z delodajalcem, to je družbo Piloti Koper, niso prinesli nobenega napredka, je SŽPD, ki združuje delavce omenjene družbe, bil primoran napovedati stavko. Še vedno je več kot dovolj časa, da se stavka ne uresniči. V SŽPD smo prepričani, da bo resen dialog vseh udeležencev v tej problematiki lahko preprečil ustavitev dela pomorske pilotaže in s tem tudi morebitne neugodne posledice,« so v zvezi z napovedjo stavke pojasnili v luškem sindikatu žerjavistov.
Družba Piloti Koper izvaja pomorsko pilotažo v koprskem pristanišču ter v drugih delih teritorialnega morja in notranjih morskih voda. Pilotaža so strokovni nasveti, ki jih strokovnjak pilot daje poveljniku ladje glede vodenja ladje, da ta varno plove po pristaniščih in drugih območjih teritorialnega morja in notranjih morskih voda. Pilotaža se izvaja 24 ur na dan in sedem dni v tednu, je moč prebrati na spletni strani podjetja.
Sicer pa tudi v primeru stavke piloti zagotavljajo storitve, ko gre za varnost ljudi, pretovor nevarnega in pokvarljivega blaga in živali, dodajajo Primorske novice. Lastnik podjetja Piloti Koper Valter Kobeja je za časnik priznal, da jih je napoved stavke presenetila, a da si bodo prizadevali, da ne bo uresničena.
Kobeja je poudaril, da je bil delodajalec vedno za konstruktiven dialog. Prav tako podjetje izpolnjuje in presega vse zakonske zahteve glede vpliva na delovna razmerja in pogoje dela. Druge zahteve sindikata pa so po mnenju podjetja Piloti Koper nesprejemljive, saj niso del sindikalnih vsebin, ampak posegajo v vodenje in organizacijo delovnega procesa. Navsezadnje SŽPD v družbi ni reprezentativen in zato nima pravne legitimacije za stavko, so stališča delodajalca povzele Primorske novice.
Piloti Koper po podatkih časnika zaposlujejo 13 ljudi, od tega šest pristaniških pilotov in pet vodij čolnov, trenutno pa usposabljajo še tri kandidate. Povprečna bruto plača pilota znaša okoli 4200 evrov, za vodje čolnov pilotin pa 2000 evrov.
SŽPD je z napovedjo stavke seznanil tudi upravo za pomorstvo, kjer vodijo register pilotov. Njen direktor Jadran Klinec je za Primorske novice pojasnil, da so navedbe sindikata, da delodajalec ne zagotavlja varnosti in zdravja pri delu, odstopili delovni inšpekciji. Delodajalec pa jim je predložil dokumente, da dela v skladu z zakonodajo. Klincu se sicer nekatere zahteve sindikata zdijo nerealne.
Zadevo spremljajo tudi na ministrstvu za infrastrukturo. Kot so navedli za časnik, so v okviru svojih pristojnosti dejavno vključeni v iskanje sistemske rešitve, ki bi omogočila normalno delo Luke Koper.