Zaprta glavna povezava, na obvozih pa gradbena dela in semaforji

Če država promet preusmeri z državne ceste na lokalne, bi se morala z občino dogovoriti in skupaj – ali pa sama – sofinancirati urejanje obvozov vsaj na nekaterih odsekih.

Objavljeno
13. avgust 2018 06.00
Posodobljeno
13. avgust 2018 08.12
Pri Govejku potekajo dela na cesti. FOTO: Anja Intihar
Direkcija RS za infrastrukturo (Drsi) je pred tremi tedni zaprla glavno cestno povezavo med Ljubljano in Idrijo, tako imenovano Zalo. Popolna zapora je predvidena do 20. avgusta, uradni obvozi so urejeni čez Žiri in Medvedje Brdo za osebna vozila ter prek Nove Gorice oziroma Kladja za tovorna.

In prav omenjeni obvozi med vozniki povzročajo nemalo slabe volje, saj na (vsaj) dveh cestiščih potekajo vzdrževalna dela, kar pomeni dodatne zastoje ter daljši čas vožnje. Ob tem je zaradi odstranjevanja cestninske postaje zaprt še uvoz in izvoz na avtocesto v Logatcu, pa tudi pri Zaplani potekajo dela na cesti – če se osredotočimo zgolj na povezavo z Ljubljano.

Na Drsi so nam povedali, da sanacija brežine poteka po načrtu in v skladu s terminskim planom. Dodali so, da obvozi ne povzročajo posebnih težav, promet se odvija v skladu z danimi možnostmi – cesta je na nekaterih odsekih zelo ozka, posledično je srečevanje osebnih vozil in priklopnika oteženo.

Brez dvoma, a kljub temu je na mestu vprašanje, zakaj država pred zaporo Zale uradnih obvozov ni (vsaj za silo) uredila. Semaforji, dela na cesti, tovornjaki, ki med zastoji sem in tja prevažajo pesek, pač stopijo na živec voznikom pri Stopniku ali Govejku.

image
Semafor je tudi na drugem uradnem obvozu proti Tolminu. FOTO: Anja Intihar


Tokratna zapora Zale bo dobra šola za prihodnje leto


Poslanec Samo Bevk, tudi sam pogosto na poti med prestolnico in rodno Idrijo, o omenjeni problematiki pripravlja vprašanje oziroma pobudo za vlado.

»Investicija v izgradnjo galerije v Zali je nujna; precej boljša varianta kot bi bilo miniranje previsne skale. A človek se upravičeno vpraša, ali so obvozi urejeni optimalno. Če država promet preusmeri z državne ceste na lokalne, bi se morala z občino dogovoriti in skupaj – ali pa sama – sofinancirati urejanje obvozov vsaj na nekaterih odsekih. Zdajšnja zapora bo tako velika šola za prihodnje leto, ko se obeta daljša zapora Zale,« pravi Bevk in poudarja, da je potrebno celovito zastaviti modernizacijo celotne 4. razvojne osi.

Po naših neuradnih informacijah je bilo bližnjih srečanj in stolčene pločevine že kar nekaj, čeprav policisti trdijo, da sicer večjih težav zaradi zapore ne zaznavajo.

»Na tem odseku smo doslej zabeležili nekaj manjših posameznih kršitev cestno-prometnih predpisov, predvsem neupoštevanja prometne signalizacije in posameznim voznikom izrekli opozorilo. »Prometnih nesreč, ki bi jih lahko kakor koli povezali z zaporo, nismo obravnavali, tudi o zastojih na obvoznih cestah nismo bili obveščeni,« razlaga Dean Božnik s PU Nova Gorica.