Zaradi slabih delovnih razmer so delavci protestirali, kar je dodatno odložilo začetek obratovanja letališča, ki bo prevzelo promet zdajšnjega osrednjega letališča Atatürk, precej domačega tudi slovenskim potnikom. S premikom, ki se bo začel jutri ob treh zjuraj in bo trajal predvidoma 45 ur do noči s sobote na nedeljo, se bo letalski promet preusmeril z obale Marmarskega morja proti obali Črnega morja. V soboto bo za dvanajst ur prekinjen promet na obeh letališčih. Kot navaja letalska družba Turkish Airlines, bo novo letališče Istanbul Airport prevzelo promet na ta dan ob 14. uri, prvi naj bi bil polet v Ankaro.
Zbogom Atatürk
V soboto zjutraj bo tako – če bo vse posreči, kajpak – dokončno izginil vrvež potnikov na letališču Atatürk. Po uradnem zaprtju bo prevzelo druge naloge, kot so učenje pilotov in letalski sejmi, služilo naj bi tudi kot javni park. Na njem je pristajalo in vzletalo približno 300 letal na dan. Lani so poskrbeli za 465.000 jeklenih ptic, prek letališča je potovalo 68 milijonov potnikov.
Gradnja letališča Istanbul, sicer le enega od gigantskih infrastrukturnih projektov, s katerimi si poskuša predsednik Recep Tayyip Erdoğan utrjevati moč, je stala okoli 10,5 milijarde evrov. Za začetek naj bi sprejelo po 90 milijonov potnikov na leto, predstavniki oblasti se nadejajo, da se bo v prihodnjih osmih letih številka več kot podvojila in dosegla 200 milijonov potnikov na leto, s čimer bi postalo – vsaj po današnjih merilih – največje letališče po številu potnikov na svetu. Položaj drugega naj bi doseglo že čez pet let, kakor je napovedal minister za transport Mehmet Cahit Turhan.
Težka selitev
V prid doseganju tega cilja vsekakor služi položaj Istanbula, ki je blizu številnim pomembnim destinacijam v Evropi, Afriki in na Bližnjem vzhodu. Drugi dejavnik, ki vsaj za zdaj pomaga, je dejstvo, da je odprtje razširjenega velikega tekmeca, mednarodnega letališča Al Maktum v Dubaju, preloženo na leto 2030.
Tudi v Istanbulu ni šlo vse po načrtih. Slovesni začetek gradnje so s prvo lopato oznanili poleti 2014, a so se dela zares začela šele leto pozneje. Nato so preložili še prvo preizkusno pristajanje, niso pa si mogli tega privoščiti ob slovesnem odprtju. To se je moralo zgoditi 29. oktobra lani, na 95. obletnico ustanovitve sodobne Turčije. Takrat prometa še niso mogli prenesti, zato so to veliko operacijo najprej napovedali za januar, nato za marec, dokler niso nepreklicno za selitev določili 5. april.
V slabih dveh dneh bodo prenesli več kot 10.000 kosov opreme, težke 47.000 ton, zaradi česar bodo začasno zaprli za promet nekatere ceste v Istanbulu. Novo letališče je od središča mesta oddaljeno dobrih 50 kilometrov, z gospodarskim središčem Turčije ga za zdaj povezuje zgolj cestni promet. Metro na tej liniji naj bi po poročanju STA začel delovati konec letošnjega leta.
Manj letov iz Ljubljane
Preusmerjanje prometa na novo letališče se kaže tudi v poletih družbe Turkish Airlines z Brnika (načeloma sta po dva na dan). Nekaj letov je bilo odpovedanih, in sicer 31. marca zvečer ter 1. in 2. aprila zjutraj, tudi današnji jutranji polet v Istanbul, je povedala Brigita Zorec, vodja korporativnega komuniciranja na letališču Jožeta Pučnika. Najbolj bo zračni promet na tej relaciji okrnjen jutri in v nedeljo, ko sta odpovedana oba leta, tudi prihodnji teden je predviden samo po en let na dan, termini so različni. Prevoznik se po sogovorničinih besedah povpraševanju prilagaja z nadomeščanjem manjših letal z večjimi.
Preusmerjanje prometa na novo letališče se kaže tudi v poletih družbe Turkish Airlines z Brnika (načeloma sta po dva na dan). Nekaj letov je bilo odpovedanih, in sicer 31. marca zvečer ter 1. in 2. aprila zjutraj, tudi današnji jutranji polet v Istanbul, je povedala Brigita Zorec, vodja korporativnega komuniciranja na letališču Jožeta Pučnika. Najbolj bo zračni promet na tej relaciji okrnjen jutri in v nedeljo, ko sta odpovedana oba leta, tudi prihodnji teden je predviden samo po en let na dan, termini so različni. Prevoznik se po sogovorničinih besedah povpraševanju prilagaja z nadomeščanjem manjših letal z večjimi.