Po napovedih Dennerja se bo Bosch za izpuste, ki se jim ni mogoče izogniti, oddolžil z investicijami v okoljske projekte, samo poslovanje bo postalo bolj energetsko učinkovito, poganjalo ga bo več elektrike iz obnovljivih virov. Med drugim je še napovedal, da se je potrebno na podnebne spremembe odzvati hitreje, če želimo doseči cilje Pariškega sporazuma.
Bosch bo stroške, ki jih bo imel s prehodom na čistejše poslovanje delno nadoknadil s tem, da bo v prihodnjem desetletju z učinkovitejšo rabo energije prihranil skoraj milijardo evrov. Sicer pa želi izpuste ogljikovega dioksida, ki so bili v zadnjih letih stabilni, zmanjševati za od enega do dva odstotka letno.
"Skrbi javnosti glede čistosti in kakovosti zraka v mestih jemljemo zelo resno. Kot vodilno podjetje želimo zagotoviti tehnološke rešitve za ekološke probleme," je pojasnil Denner in dodal: "Prepovedi vožnje, protesti proti dizelskemu gorivu, rumeni jopiči in petkove podnebne stavke – vse to kaže, da morajo podjetja sprejeti podnebne ukrepe in ponuditi rešitve za urbano kakovost zraka ter tako stabilizirati tudi družbeno ozračje."
Po podatkih Mednarodne agencije za energijo (IEA) je proizvodnja odgovorna za skoraj tretjino svetovnih emisij ogljikovega dioksida. Že zato bo Bosch še dodatno krepil svoja že uspešna prizadevanja za zmanjšanje emisij CO2. "Vseh 400 Boschevih lokacij po vsem svetu bo od leta 2020 ogljično nevtralnih," je napovedal Denner. To bodo dosegli tako, da bo Bosch povečal energetsko učinkovitost in delež obnovljivih virov energije v svoji oskrbi z energijo, obenem bo kupoval več zelene energije in izravnal neizogibne emisije ogljika. S tem se bo do leta 2020 izognil 3,3 milijona tonam emisij CO2.
Višji prihodki in dobiček
Prihodki skupine Bosch so se v letu 2018 zvišali za 2,2 odstotka na 78,5 milijarde evrov, dobiček iz poslovanja pa se je zvišal za sedem odstotkov na 5,5 milijarde evrov. Kljub velikim predhodnim naložbam na področjih kot sta elektrifikacija in avtomatizacija mobilnosti se je marža EBIT iz poslovanja v letu 2018 ponovno izboljšala, in sicer s 6,8 odstotka v letu 2017 na 7 odstotkov.
Bosch je povečal izdatke za raziskave in razvoj na 7,3 milijarde evrov oziroma na 9,3 odstotka prihodkov od prodaje. Investicijski izdatki so se povečali za 14 odstotkov na 4,9 milijarde evrov oziroma na 6,3 odstotka prihodkov od prodaje. V letu 2018 je Bosch ustvaril skoraj 8000 novih delovnih mest po vsem svetu, od tega več kot polovico na področju raziskav in razvoja.
V letošnjem letu Bosch pričakuje, da bo gospodarski razvoj umirjen. Družba napoveduje, da bo svetovno gospodarstvo zabeležilo 2,3-odstotno rast. Trgovinski spori, visoke stopnje dolga v evropskih državah in zmanjšanje proizvodnje avtomobilov so med dejavniki, ki obremenjujejo svetovno gospodarstvo. Kljub težkemu okolju v panogah in regijah, ki so pomembne za Bosch, družba pričakuje, da bo njena prodaja v letu 2019 nekoliko presegla ravni iz leta 2018. V prvih treh mesecih leta je bila prodaja skoraj na enaki ravni kot prejšnje leto. Ne glede na te kratkoročne perspektive skupina Bosch krepi svoja prizadevanja za boj proti podnebnim spremembam in za izboljšanje kakovosti zraka.
Po podatkih Svetovne zdravstvene organizacije (WHO) približno 90 odstotkov svetovnega prebivalstva diha strupen zrak. Bosch pa si želi skoraj povsem odpraviti onesnaženost zraka zaradi prometa, zato se mora po besedah Dennerja osredotočiti na več kot le na motor avtomobila. Zato Bosch razvija tehnologije pogonskih sistemov z nizko onesnaženostjo, sodeluje z občinskimi vladami pri projektih za ohranjanje stalnega pretoka prometa in upravlja sistem mobilnosti v podjetjih na svojih lokacijah.
Bosch trenutno razpravlja s skoraj 100 evropskimi občinami o ukrepih za izboljšanje kakovosti zraka. Tako v Stuttgartu, Parizu in Marseillu trenutno preizkuša mobilno enoto analizatorja, ki stalno merijo raven onesnaževal v zunanjem zraku. Skupaj s simulacijami so ti odčitki nastavljeni tako, da omogočajo nadaljnji vpogled v razmerje med emisijami vozil in onesnaževanjem okolja. Eden od projektov z mestom Stuttgart je pokazal, da lahko nemoteni prometni tokovi zmanjšajo emisije onesnaževal iz obstoječega voznega parka do 20 odstotkov. V prihodnosti bo mogoče izdelati zemljevide koncentracij onesnaževal visoke ločljivosti s podatki iz enot analizatorjev. Ti zemljevidi se lahko nato uporabijo za optimizacijo upravljanja prometa.
Bosch je sicer v preiskavi zaradi domnevnega sodelovanja pri Volkswagnovem goljufanju s škodljivimi izpusti dizelskih motorjev. Prav Bosch naj bi namreč Volkswagnu dobavljal naprave, ki so omogočile goljufanje. V ZDA je že sklenil vrsto poravnav, za pokritje nadaljnjih stroškov pa je rezerviral še 1,2 milijarde evrov.