Pogruntavščino so javnosti prvikrat predstavili januarja letos na lasvegaškem Cesu, največjem sejmu zabavne elektronike na svetu. Zato ni bil nihče presenečen, ko je minuli teden na dogodku Boschconnectedworld (Boschev povezani svet) v Berlinu mrgolelo variacij na to frazo: živi kot Bosch, vozi se kot Bosch, proizvajaj kot Bosch, pokosi travo kot Bosch, s pivom poplakni klobaso kot Bosch … Zadnja je sicer izmišljena, kar pa še ne pomeni, da je niso tehnološki navdušenci, podjetniki in novinarji – v nemški prestolnici se jih je v dveh dneh zbralo pet tisoč – zavzeto preizkušali v praksi.
Povezana tehnologija je lahko cenejša
Na uvodni predstavitvi je navzoče najprej pozdravil Volkmar Denner, 62-letni inženir in doktor fizike, ki je vso karierno pot prehodil pri Boschu, leta 2012 pa je postal glavni izvršni direktor. Ker nas od evropskih parlamentarnih volitev loči le še dober teden, so bile pomenljive njegove besede o povezovanju. »Vse, kar bo lahko povezano, bo kmalu povezano,« je zatrdil. Čeprav je imel v mislih povezovanje naprav, med vrsticami ni bilo težko razbrati poziva politikom. Denner je z njimi pogosto v stiku, nemška kanclerka Angela Merkel ga je tudi imenovala za člana organizacijskega odbora za dialog o inovacijah. »S predstavniki vlade razpravljamo o učinku, ki ga bodo imele politične, gospodarske in družbene razmere na tehnološki razvoj Nemčije. Veliko se pogovarjamo tudi o vpeljevanju novosti v družbo,« je pojasnil prvi mož Boscha.
To sovpada z enim glavnih sporočil letošnjega sejma: tehnologija že omogoča neslutene spremembe – najočitnejši primer so avtonomna vozila – medtem ko zakonodajna v večini držav caplja zadaj. Med drugim je to posledica (ne)zaupanja družbe v tehnološke novosti, kar ni nujno slabo: bolje petkrat skočiti ob pogledu na palico kot enkrat stopiti na kačo. »Včasih je smiselno počakati, drugič ne. Zaradi povezljivih naprav so postale nekatere stvari dostopnejše. V hiši imam star, drag in zelo zapleten varnostni sistem. Če se kaj zalomi, ga morajo popraviti največji strokovnjaki na tem področju. Moj sin, katerega stanovanje varuje občutno cenejši, a nič manj učinkovit sistem povezljivih naprav, lahko nepravilnosti odpravi z enim klicem,« je ponazoril Denner.
5G se ne da izogniti
Bosch se že vrsto let posveča razvoju umetne inteligence in interneta stvari, a če smo iskreni, ga mnogi, tudi pisec teh vrstic, še vedno povezujemo skoraj izključno z gospodinjskimi aparati in avtomobili. Težko je bilo verjeti slikam iz leta 2014, ki prikazujejo, kako majhno je bilo zanimanje za ta razvojni oddelek ob njegovi ustanovitvi. Še težje je verjeti, kako bliskovit vzpon je sledil. Na neki način je Bosch s tem postal samooskrben: razvija tako tehnologijo kot končne izdelke, kar je za podjetje le prednost.
Kljub temu so bili v Berlinu poleg številni pomembni igralci, brez katerih v svetu digitalne tehnologije preprosto ne gre. V sredo se je po uvodnem nagovoru v šestih urah zvrstilo kar 58 predavanj in nešteto predstavitev različnih storitev, tako ali drugače povezanih z Boschevo tehnologijo. V tem kontekstu se Boschev povezani svet zdi kot Ces v malem. Na polici v pametnem domu počiva Amazonova Alexa, nedaleč stran svoje storitve predstavlja Microsoft, ne manjkata niti Dell in Intel, pa cel bataljon zagonskih podjetij, da ne govorimo o dekletih s Huaweievim logotipom na majicah, ki mimoidočim ponujajo sladoled (skeptiki so ga najbrž lizali še posebej previdno, da si ne bi slučajno poškodovali jezika na kakšni prisluškovalni napravi) in jih nato zvabijo na predavanje o 5G. Mimogrede: na tiskovni konferenci so nemški novinarji spraševali skoraj izključno o tem omrežju in odnosih s Kitajsko. Boscheve pred stavnike skrbijo trgovinske vojne, saj lahko en produkt, preden pride na trgovinske police, večkrat prepotuje zemeljsko oblo.
Tiha formula
Kjerkoli se je pojavil, je vse osupljive tehnološke inovacije zasenčil priljubljeni Shawn, igralec iz serije oglasov Like a Bosch; na prvi pogled se zdi kot nekakšna mešanica Freddieja Mercuryja in Gojka Ajkule. Na oder se je pripeljal s pametnim kolesom, ki pooseblja dve tematiki, ki jima Bosch namenja največ pozornosti: mobilnost in do okolja prijazna tehnologija. Kot so napovedali že pred tednom dni, nameravajo zmanjšati svoj ogljični odtis, od leta 2020 naj bi bilo njihovo poslovanje ob upoštevanju kompenzacij ogljično nevtralno. Tokrat so šli še dlje: z elektrifikacijo lahko dosežemo, da bomo znotraj ene generacije – torej še v tem stoletju – prenehali uporabljati fosilna goriva, trdijo.
Izjem ne bo, kar sovpada z izjavo Alejandra Agaga, predsednika formule E, da bo najhitrejše dirkalnike v prihodnosti poganjala izključno elektrika. »Dirkalni šport je vedno narekoval trende v avtomobilski industriji in ne vidim razloga, zakaj ne bi bilo tako tudi v prihodnje. Trenutno si prizadevamo, da bi skrajšali čas postankov. Če bomo znali električni akumulator napolniti v nekaj sekundah, bomo to lahko kmalu storili še pri osebnih avtomobilih,« je dejal.
Samodejna pa ne bo le vožnja, temveč tudi vse, kar sodi zraven, denimo parkiranje. Takoj ko bo vozilo prispelo do vhoda izbrane parkirne hiše, se bo identificiralo pri zapornici, pri čemer se bo ta dvignila, ne da bi bilo vozniku treba vzeti listek iz naprave. Prav tako preprosto bo voznik lahko zapustil parkirno hišo, saj bo vozilo pred odhodom že poravnalo strošek parkirnine na podlagi komunikacije z zapornico ob izhodu. Vozila bodo podobno komunicirala tudi med sabo, z drugimi udeleženci v prometu, semaforji, domom …