Za sprejetje je glasovalo 521 poslancev, 63 jih je bilo proti, 34 pa se je glasovanja vzdržalo. Sedaj je potrebno še končno sprejetje Sveta EU, nato bo to objavljeno v uradnem listu.
"Parlament se je močno boril za zavarovanje okoljske celovitosti predloga ter zagotovitev zdravja, potrošniške in inovacijske prednosti evropskim državljanom. Uspelo nam je sprejeti zakonodajo kljub silovitemu nasprotovanju avtomobilske industrije in določenih držav članic, ki ne želijo priznati priložnosti, ki izhajajo iz bolj ambiciozno zastavljenih ciljev," je povedala poročevalka Miriam Dalli.
Premije za presežne emisije
Proizvajalci, pri katerih povprečje emisij presega meje, bodo morali plačati premije za presežne emisije. Do leta 2023 bo morala Evropska komisija oceniti, ali naj se te vsote namenijo posebnemu proračunu za prehod na brezemisijsko mobilnost in podporo razvoja veščin delavcev v avtomobilskem sektorju.
Novi zakon zahteva ovrednotenje celotnega življenjskega cikla avtomobilskih izpustov na ravni EU. Komisija bo morala najkasneje do leta 2023 oceniti, ali je potrebna skupna metodologija za ovrednotenje in usklajeno poročanje o podatkih.
Prevozništvo je edina panoga v EU, ki ni zabeležila pomembnega upada toplogrednih plinov od leta 1990. Številke Evropske agencije za okolje kažejo, da od vseh prevoznih sredstev v EU cestni prevoz ustvarja največji delež izpustov toplogrednih plinov (72,9 odstotka v letu 2016), odgovoren pa je tudi za okoli 20 odstotkov vseh izpustov toplogrednih plinov v EU, so sporočili iz tiskovne službe Evropskega parlamenta.