Nova praksa se imenuje fuel-tankering
Tako je BBC danes objavil, da piloti British Airways na letališčih, kjer je letalsko gorivo nekoliko cenejše, rezervoarje letala povsem napolnijo, kar je več, kot je to običajno in potrebno za nadaljevanje poleta. Nastal je celo nov angleški izraz za takšno početje, fuel-tankering. Z enim polnjenjem rezervoarjev lahko zaradi razlike v cenah goriva prihranijo tudi po nekaj sto evrov, a družbe to počnejo tudi, če je prihranka za le nekaj evrov, čeprav zaradi prenapolnjenih rezervoarjev in povečane skupne teže letala s tem povzročijo večjo obremenitev letalskih motorjev in seveda zato bolj onesnažujejo ozračje.
Vsako peto letalo nosi dodatne količine goriva
Samo British Airways s takšnim početjem na leto povzročijo dodatnih 18.000 ton izpustov CO2.
Tega pa ne počnejo samo pri British Airways, ampak je v Evropi menda kar vsako peto letalo zaradi prihrankov prenapolnjeno z gorivom. Iz British Airways so novinarjem BBC sicer odgovorili, da dodatne količine goriva polnijo v letalske rezervoarje zaradi zagotavljanja operativnosti letal, varnosti in tudi zaradi zniževanja stroškov. Toda izračuni kažejo, da so samo letala British Airways lani zaradi takšnega početja v ozračje izpustila dodatnih 18.000 ton ogljikovega dioksida. Takšna praksa letalskih družb samo na evropskih poletih lahko ustvari toliko dodatnih toplogrednih plinov, kot jih ustvari mesto s 100.000 prebivalci.
Preberite tudi:
Letalskega prometa in emisij je več
Emisije toplogrednih plinov na najnižji ravni do zdaj
Za nakup cele ali dela Adrie Airways nekaj ponudb
Letalskega prometa in emisij je več
Emisije toplogrednih plinov na najnižji ravni do zdaj
Za nakup cele ali dela Adrie Airways nekaj ponudb
Revije na tanjšem papirju
S tem letalske družbe same spodkopavajo svoje trditve, da so zavezane zmanjševanju izpustov toplogrednih plinov. V British Airways so se na primer v medijih pred časom hvalili, da so tako predani okoljskim ciljem, da so celo svojo revijo, namenjeno potnikom, začeli tiskati na tanjšem in lažjem papirju, da bi zmanjšali izpuste. Razlika v teži nekaj deset izvodov revije se seveda ne more primerjati z razliko v teži prenapolnjenih rezervoarjev za gorivo, ki lahko prinese tudi do šest ton nepotrebne dodatne teže.