Odlok o avtotaksi prevozih je bil od leta 2008, ko je bil sprejet prvič, popravljen in dopolnjen že štirikrat. Nedolgo nazaj so vanj vpisali najvišjo ceno za kilometer vožnje, ki ne sme preseči evra in pol, še zadnjič so odlok spreminjali februarja. Voznik, ki nima opravljenega izpita iz poznavanja mestne občine in je brez sklenjene pogodbe o zaposlitvi, od takrat v Ljubljani ne bi smel opravljati prevozov s taksijem. Po opravljenem izpitu prejme avtotaksi izkaznico, svoj avtomobil pa mora imeti opremljen z dvema nalepkama; na eni je napis Taksi LJ in na drugi zaporedna številka vozila.
Čeprav so v sekciji za promet pri obrtno-podjetniški zbornici že takrat opozorili, da to ne bo dovolj in da ukrepi ne bodo uredili kaosa, ki že vrsto let vlada na tem področju, in so se s tem strinjali tudi v nekaterih taksi podjetjih, so spremembe obveljale. Na občini so zatrjevali, da bo uveljavitev predlaganih sprememb pomenila »dodaten korak k ureditvi neurejenih prevozov z avtotaksiji in prepoznavnosti vozil, ki imajo dovoljenje za opravljanje te dejavnosti na območju MOL«. Župan Zoran Janković je pred novim letom tudi zagotovil, da bo »Taksi LJ vreden zaupanja«.
Inšpektorat:
Na občinskem inšpektoratu sicer opozarjajo, da so bile izbrisanemu podjetju izdane tudi nalepke s številkami 297, 302, 303, 306 in 307, zato občanom svetujejo previdnost pri izbiri ponudnika avtotaksi storitev.
Skrivalnice ilegalnih voznikov
Marka Babnika, ki predseduje Taxi društvu Ljubljana, kot pravi, opisani primer ne preseneča. »To ni nič novega. Vseskozi smo opozarjali, da se bodo za nalepko skrivali razni ilegalni vozniki, in zdaj se je prav to pokazalo,« poudarja predsednik najstarejšega taksi društva pri nas. Po njegovem je takih primerov verjetno še veliko več. »Dva ali pa sedem taksistov lahko vozi z istim dovoljenjem, in ker je vozilo opremljeno z nalepko, jih inšpektorji ne preverjajo,« opozarja. Pri društvu so zato še naprej kritični do zadnjih sprememb odloka o avtotaksi prevozih, po katerih mora imeti voznik ustrezno dovoljenje za opravljanje dejavnosti, vozilo pa biti opremljeno z ustrezno nalepko.
Babnik je prepričan, da je občina z novim odlokom, po katerem pobira letno takso, zgolj hotela zaslužiti, medtem ko taksisti od tega nimajo nič. »Odlok niti najmanj ne ureja trga cen, z nalepko pa so legalizirali voznike, ki vozijo pod tujo licenco,« je kritičen predsednik društva. »Občina ni upoštevala ključne zahteve taksistov, ki smo jo predlagali: ena licenca, en avto in enotna cena.«
Po zadnji spremembi odloka mora vsak taksist v Ljubljani za uporabo postajališč za avtotaksije poravnati letno občinsko takso v znesku dvesto evrov, plačila so oproščeni le tisti, ki imajo vozilo, bolj prijazno do okolja, ali vozilo z možnostjo prevoza invalidov v invalidskem vozičku. Na občini so pred uveljavitvijo odloka predvideli, da se bodo letni prihodki v mestno blagajno povečali za okoli 50 tisoč evrov.
Na vrsti je tudi država
Da nalepke na vozilih ne bodo rešile problemov, so prepričani tudi v sekciji za promet pri obrtno-podjetniški zbornici. Po njihovem bi morali tako državni nadzorni organi kot na lokalni ravni izločiti vse tiste, ki ne izpolnjujejo pogojev za delo v tej panogi. »Hkrati je treba dodelati zakonodajo tako, da bomo onemogočili nelojalno konkurenco. Potrebna je tudi enotna označitev vseh taksistov v državi, nujno bi bilo določiti minimalne pogoje glede znanja slovenskega in tujega jezika ter poznavanja okolja, v katerem taksist deluje. Pogoj za opravljanje dela avtotaksi prevoznika mora biti tudi nekaznovanost,« opozarja vodja sekcije Bojan Pečnik.
Od ministrstva, pristojnega za promet, in gospodarske zbornice kot izdajateljice licenc tako pričakujejo dogovor o ureditvi tega področja tako v državni zakonodaji kot občinskih uredbah, in to, kot pravi Pečnik, »brez odvečne administracije in podvajanja zahtev ter z učinkovitim sistemom nadzora in sankcioniranjem kršiteljev«.