Francija na letalske vozovnice uvedla ekološke takse

Taksa bo veljala le za letalske odhode iz Francije, in ne za prihode iz tujine. Višina bo dosegala od 1,5 do 18 evrov.

Objavljeno
09. julij 2019 14.10
Posodobljeno
09. julij 2019 14.19
Po ocenah, ki jih navaja tudi evropska komisija, neposredni izpusti iz letalskega sektorja predstavljajo tri odstotke vseh izpustov toplogrednih plinov v EU in več kot dva odstotka vseh globalnih emisij. FOTO: Reuters
STA
STA
Francija bo z letom 2020 uvedla ekološko takso na letalske vozovnice pri letih iz Francije, je danes napovedala ministrica za promet Elisabeth Borne. Njena višina bo dosegala od 1,5 do 18 evrov. Podobno takso je aprila lani uvedla Švedska.

Višina takse za notranje lete in lete znotraj EU bo tako dosegla 1,5 evra za ekonomski razred in devet evrov za poslovni razred, za lete zunaj Unije pa se bo povzpela na tri evre za ekonomski razred in 18 evrov za poslovni razred, je besede ministrice povzela francoska tiskovna agencija AFP.

Po ocenah vlade v Parizu bo država s takso na leto zbrala okoli 182 milijonov evrov, denar pa bo porabljen namensko za ozelenitev prometne infrastrukture, predvsem za dodatne posodobitve železniškega omrežja.

Bornova je pri tem jasno poudarila, da bo taksa veljala le za letalske odhode iz Francije, in ne za prihode iz tujine. Taksa ne bo veljala niti za povezovalne lete in za lete na Korziko in v francoska čezmorska ozemlja.

Francoska vlada se je za uvedbo dajatve odločila v torek na drugem zasedanju sveta za zaščito okolja, ki ga vodi predsednik Emmanuel Macron.

Podobno zasnovano takso je aprila lani za polete z letališč v državi uvedla Švedska. Višina dajatve je odvisna od oddaljenosti destinacije. Za evropske destinacije in Turčijo je trenutno pri 61 kronah (skoraj šest evrov), za tiste zunaj Evrope pa bodisi 255 kron (skoraj 24 evrov) bodisi 408 kron (okoli 40 evrov).


Po ocenah, ki jih navaja tudi evropska komisija, neposredni izpusti iz letalskega sektorja predstavljajo tri odstotke vseh izpustov toplogrednih plinov v EU in več kot dva odstotka vseh globalnih emisij. Če bi bil sektor država, bi se uvrstila med deset tistih z največjimi izpusti. Zaradi skokovite rasti letalskega prometa se izpusti iz letalstva v zadnjih letih hitro povečujejo.